ارزیابی عملکرد 360 درجه مدیران

ارزیابی عملکرد 360 درجه مدیران

معایب ارزیابی 360 درجه
شاخص های ارزیابی عملکرد 360 درجه
ارزيابي عملكرد 360 درجه مدیران
مشکلات بکارگیری ارزیابی 360 درجه
مراحل فرآیند بازخورد 360 درجه
روشهای ارزیابی در بازخورد 360 درجه
پایان نامه ارزیابی عملکرد 360 درجه
پایان نامه ارزیابی عملکرد 360 درجه مدیران

رفتن به سایت اصلی

دانلود  پایان نامه رشته  مدیریت

ارزیابی عملکرد 360 درجه مدیران

 

 

 

 

هدف از این پایان نامه ارزيابي عملكرد 360 درجه مدیران بصورت جامع و کامل با منابع بروز و جدید می باشد

 

بازخورد 360 درجهمجموعه‌ای از ارزشیابی‌های عملکرد اشخاص از طرف کارفرما، همکار، زیردستان و یا حتی خودشان می‌باشد. نتایج حاصل از ارزشیابی 360 درجه بر مبنای «بازتاب عملکردی» قرار دارد که می‌تواند برای شرکت کننده بسیار ارزشمند باشد و نوعی بازخور و آگاهی از نقاط ضعف و قوتش را به او ارائه می‌دهد. برای اینکه نتایج یک ارزشیابی 360 درجه مؤثر باشد، نیاز است که به وسیله یک مربی تمرین دهنده حفظ شود و شرکت کننده باید یک استراتژی برنامه‌ریزی شده را برای برطرف کردن نقاط ضعف پیشنهاد دهد. ارزشیابی 360 درجه ضعف‌ها و قوت‌های توانایی‌های کلیدی رهبری را در سازمان شناسایی می‌کند و پیشنهاد یک مداخله برنامه‌ریزی شده را برای بهبود آن‌ها ارائه می‌کند. بازخور عبارت است از اطلاعات مربوط به عملكرد شغل كه از خود شغل به دست مى‌آيد و برای اصلاح به كار می‌رود (اسماعیلی و طالب پور، 1386).

 

 

بازخورد 360 درجه يك متد و ابزار است كه براى هر مستخدم اين فرصت را فراهم مى‌آورد تا بازخور عملكرد را از مافوق خود و 4 تا 8 نفر از هم رتبه‌ها، نيروهاى تحت سرپرستى همكاران و مشتريان دريافت كند. در بيشتر شیوه‌های بازخورد 360 درجه خود فرد به عنوان خود ارزشیابی در فرآيند مشارکت مي‌کند. بازخورد 360 درجه عبارت از جمع‌آوری نظام‌مند داده‌هاى مرتبط با عملكرد افراد يا گروه، از تعدادى از ذینفعان و ارائه بازخور به آن‌ها مي¬باشد (مک‌لین، 1996). تعداد ارزياب‌ها می¬تواند سه يا چهار نفر باشد و گاهى اين عدد به 25 مى‌رسد، ولى در بيشتر سازمان‌ها اين گونه اطلاعات از 5 تا 15 نفر در مورد هر كارگر يا كارمند گرفته مى‌شود. در تعریفی دیگر در مورد بازخورد 360 درجه آمده است که یک سیستم یا فرآیندی است که در آن کارکنان، بازخوردی محرمانه و بدون نام از افرادی که در اطراف‌شان کار می‌کنند، ارایه می‌دهند. این بازخورد از طرف مدیر، کارکنان، هم‌رده‌ها و گزارش‌های مستقیم است (ووت، 2009).

 

تصمیمات مربوط به توسعه و مهارت آموزی، نتیجه حمایت شده ارزیابی عملکرد سنتی است ولی دستیابی به این هدف، غالباً مشکل است. به دلیل اینکه، ارزیابی عملکرد، مبتنی بر عملکرد گذشته است. از سوی دیگر، بازخورد 360 درجه معمولاً در سازمان‌ها، بعنوان ابزر توسعه برای یادگیرندگان استفاده می‌شود. مهمترین تفاوت بین ارزیابی سنتی و بازخورد 360 درجه شامل چندین منبع است، بنابراین جامع‌تر از رهیافت سنتی است. متداول ترین کاربرد بازخورد 360 درجه را می‌توان در توسعه رهبری، بهبود مدیریت، تعیین نیازهای آموزشی کارکنان، روشی جهت تعیین پاداش کارکنان و افزایش میزان اثربخشی و توسعه مهارت‌های تیم کاری دانست (مرادی، 1381).

 

 

 

روش‌های ارزیابی در بازخورد 360 درجهارزیابی بالا به پایین: همان شکل سنتی ارزیابی که سرپرستان، مدیران و زیردستان را ارزیابی می‌کنند.
ارزیابی پایین به بالا: در این نوع ارزیابی زیردستان عملکرد مدیران و سرپرستان را از چندین بعد ارزیابی می‌کنند و نتایج ارزیابی را به فرد اصلی ارائه می‌دهند.
ارزیابی همکاران: اعضای گروه، با استفاده از یک مقیاس ارزیابی و براساس یک سری ویژگی‌های پرسنلی یا عملکردی خاص، سایر افراد را ارزیابی می‌کنند.
رتبه‌بندی همکاران: اعضای گروه، بر اساس یک یا چند عامل، همدیگر را از بهترین تا بدترین (به صورت یک طیف) رتبه‌بندی می‌کنند.
خود ارزیابی: به فرآیندی دلالت دارد که به موجب آن، فرد عملکرد خودش را ارزیابی می‌کند. در این فرآیند، خود فرد به عنوان منبع ارزیابی و علاقه‌مند به خود ارزیابی است (جونز و برلی، 1379).

 

 

2-17- اهداف بازخورد 360 درجه صاحب‌نظران اهداف زیر را برای بازخورد 360 درجه ذکر کرده‌اند:
•    تهیه بازخورد از نقاط قوت و ضعف عملکرد افراد و واحد کاری
•    تشخیص جهت استراتژیک برای توسعه
•    بهبود سطح درک کاری و توسعه همکاری بین واحدهای کاری 
•    تشخص شایستگی‌های مشترک و قابل دستیابی
•    توسعه و ایجاد فرآیند یادگیری برای اندیشه های باز و انتقاد سازنده
•    تقویت ارزش‌های سازمانی و تسهیل تغییر فرهنگی 
•    کمک در جهت مشاوره به مدیران ارشد
•    برنامه‌ریزی جانشین پروری
•    استقرار مدیریت کیفیت جامع
•    اصلاح مدیران و کلیه افراد در سازمان
•    ساختاردهی مجدد
•    به منظور کمک به تنظیم اهداف
•    ارزشیابی عملکرد برای اصلاح و بهبود شخصی یا ارزشیابی رسمی (ماکس ول، 1386).

 

 

کاپور و راو  (2011) عنوان می‌کنند که هدف بنیادی این ابزار جدید (ارزیابی 360 درجه) در هر سازمانی این است که نیازهای توسعه‌ای و رشد را مشخص کند و اطلاعات مرتبط با شایستگی و سازمانی این است که نیازهای توسعه‌ای و رشد را مشخص کند و اطلاعات مرتبط با شایستکی و صلاحیت را برای برنامه‌ریزی پی‌درپی و مدون فراهم می‌کند. در این روش نتایج از تمامی بررسی‌ها در یک گزارش گردآوری می‌شود به گونه‌ای که سرپرست، همکاران، مرئوسین و مشتریان فرم را تکمیل می‌کنند. اصطلاح ارزیابی 360 درجه به این خاطر مورد استفاده قرار می‌گرید که شامل سرپرستان، همکاران و زیردستان کاری در یک سلسه مراتب است؛ و در نهایت به ما کمک می‌کند که دیدگاه دیگران را نسبت به کارمند هدف در محل کارش درک کنیم که این خود کارامدی و موثر بودن فرد را تضمین می‌کند.

 

براکن  (1994) خاطرنشان کرده است که سازمان‌ها به پنج دلیل اساسی زیر، از بازخوردهای چند منظوره مشابه بازخورد 360 درجه‌ای استفاده می‌کنند:
این گونه سیستم‌ها، مکمل مسائل نوین همچون تفویض اخیتار و قدت، مدیریت مشارکتی، از بین بردن لایه‌های متعدد مدیریتی و تاکید بر کار گروهی هستند.بازخوردهای چند منظوره، فاقد برخی محدودیت‌های موجود در روش‌های ارزشیابی سنتی سازمان‌ها، بویژه در طیف وسیعی از کنترل هستند.دیگر روش‌های ارزشیابی مثل زیر نظر گرفتن کارکنان، در خصوص ارزشیابی افزایش پاسخگوئی و احساس مسئولیت مدیران در زمینه پیگیری نتایج بررسی‌ها، موفق نبوده‌اند.ابزار سفارشی بازخورد 360 درجه‌ای را می‌توان به نحوی طراحی کرد که مخصوص سازمانی خاص باشد و نتایج آن بتواند سطح اعتماد به نفس رهبران ارشد را در رسیدن به اهداف نهائی سازمان، افزایش دهد.ارزشیابی‌های چند شاخصی از لحاظ درونی پذیرفتنی‌تر هستند، زیرا گردآوری اطلاعات از چند منبع صورت می‌گیرد، می‌تواند به گسترش دید افراد منجر شود. این روش، شاخص‌هائی را ارائه می‌کند که در نهایت می‌توانند پایه‌هائی برای موفقیت دریافت کنندگان اطلاعات در فرآیند ارزشیابی باشند. این شیوه، افراد را متقاعد می‌سازد که مسئولیت پیشرفت و رشد شغلی آنان، با خود آن‌هاست. در نهایت اینکه اجرای آن بسیار ارزان، ساده و سریع است.

 

 

 اهمیت درخواست بازخورد
مدیران به پنج دلیل اساسی می‌بایستی درباره بازخورد، بویژه در ارتباط با خصوصیات، قابلیت‌ها و نحوه رفتار خود سئوال کنند چرا که:
1- بازخورد می‌تواند به سوال اساسی مدیریت، یعنی نحوه کار کردن من چگونه است؟ پاسخ دهد. به هر اندازه که مدیران در سلسله مراتب سازمانی بالاتری قرار می‌گیرند، اطلاعات ناقص‌تری در باره خود و عملکردشان به آن ها داده می‌شود. بازخورد و ارزشیابی 360 درجه می‌تواند اطلاعات جالبی را در اختیار آنان قرار دهد تا عملکردشان را تصحیح کنند.

 

2- درخواست اطلاعات از طریق بازخورد می‌تواند ساز و کاری هدایتی برای بهینه‌سازی مستمر باشد. میراث “حرکت کیفیت جامع” برای سازمان‌های آینده، به احتمال زیاد این طرز تفکر است که همواره می‌بایستی سعی در بهینه‌سازی آرام عواملی داشت که نقش و تاثیری خاص در اهداف نهائی و ماموریت سازمان دارند. برای رهبرانی که بخواهند این گونه مسائل را به خودشان تعمیم داده و سرمشق برای دیگران باشند، اطلاعات می‌بایستی معتبر، صحیح و به روز باشد. آن ها باید بدانند که دیگر افراد سازمان، چه درک و نظری درباره آنان دارند.

 

3- استفاده از نتایج ارزشیابی و بازخورد 360 درجه، می‌تواند به صحت و درستی نظر مدیران نبست به خودشان کمک کنند. مدیران می‌توانند مواضع خود را بر مبنای رفتارهای اتفاقی، استوار کنند. آن‌ها باید بازخوردی درست از دیگر افراد دریافت کنند تا بتوانند نقاط ضعف و قوت خود را بشناسند.

 

4- با توجه به نظریه “انسان تنها موجود خود غریب است” می‌بایست بازخوردی مطمئن از سوری افراد مورد قبول خود دریافت کرد تا مطمئن شد دیدگاه افراد نسبت به خودشان دیدگاهی واقع گرایانه است.

 

5- مهمترین ویژگی ارزیابی و بازخورد 360 درجه، مشارکت دیگران در کارآمد کردن رهبران است. درخواست بازخورد از روسا، همکاران، زیردستان، مشتریان و دیگران، در واقع درخواست مشارکت آن‌ها در فرآیند بهینه‌سازی فردی و عمومی سازمان است. اینگونه به نظر می‌رسد که افراد از رهبرانی حمایت می‌کنند که از آن‌ها درخواست بازخورد کرده و به نتایج حاصل از آن عمل می‌کنند (جونز و برلی، 1379).

 

 

 

 

فهرست عناوین.2-1- مقدمه    12
2-2- مدیر کیست؟ مدیریت چیست؟    13
2-3- وظایف مدیریتی    13
2-3-1- برنامه‌ریزی    15
2-3-2- سازماندهی    15
2-3-3- تأمین نیروی انسانی    16
2-3-4- هدایت    17
2-3-5- کنترل    17
2-4- مهارت‌های مدیریتی    18
2-4-1- مهارت‌های ادراکی    18
2-4-2- مهارت‌های میان فردی یا انسانی    19
2-4-3- مهارت فنی    21
2-5- نقش‌های مدیریتی    22
2-5-1- نقشهای انسانی یا میان فردی    22
2-5-2-  نقشهای اطلاعاتی    23
2-5-3- نقش‌های تصمیمی    23
2-6- ویژگی‌های مدیران موفق    24
2-7- ارزیابی عملکرد مدیران    26
2-8- ارزیابی عملکرد    29
2-9- تعریف ارزیابی عملکرد    30
2-10-تعریف ارزیابی عملکرد    30
2-11- منابع ارزیابی عملکرد    30
2-12- فرآیند ارزیابی عملکرد    34
2-13- رویکرد سنتی و جدید ارزیابی عملکرد    35
2-14- بازخورد 360 درجه    36
2-15- سطوح بازخورد 360 درجه    38
2-16- روش‌های ارزیابی در بازخورد 360 درجه    39
2-17- اهداف بازخورد 360 درجه    40
2-18- اهمیت درخواست بازخورد    42
2-19- مراحل فرآیند بازخورد 360 درجه    42
2-20- خصوصیات ارزشیابی کننده    44
2-21- مشکلات بکارگیری ارزیابی 360 درجه    44
2-23- پیشینه تحقیق    45
2-23-1- تحقیقات انجام شده در داخل کشور    45
2-22-2- تحقیقات انجام شده خارج کشور    49

منابع    

 

 

 

  • پاورپوینت خلاصه کتاب مدیریت رفتار سازمانی از زهرا برومند

    پاورپوینت خلاصه کتاب مدیریت رفتار سازمانی از زهرا برومند پاورپوینت مدیریت رفتار سازمانی از برومند دانلود پاورپوینت مدیریت رفتار سازمانی پاورپوینت مدیریت رفتار سازمانی زهرا برومند دانلود پاورپوینت مدیریت رفتار سازمانی از زهرا برومند رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش رهبری تحول گرا

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش رهبری تحول گرا کلمات کلیدی : مبانی نظری رهبری تحول گرا پیشینه تحقیق رهبری تحول گرا پیشینه داخلی رهبری تحول گرا پیشینه خارجی رهبری تحول گرا پیشینه پژوهش رهبری تحول گرا پیشینه نظری رهبری تحول گرا…

  • پاورپوینت استرس و مدیریت استرس

    پاورپوینت استرس و مدیریت استرس رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت استرس و مدیریت استرس جهت رشته ی روان شناسی در قالب 32 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش      …

  • پاورپوینت آشنایی با مقرهای برق

    پاورپوینت آشنایی با مقرهای برق پاورپوینت آشنایی با مقرهای برق ساختمان مقره ها جنس مقره ها مقره های شیشه ای انواع مقره ها مقره اتکايي مقره های آویزی مشخصات فنی مقره اتکایی مشخصات فني مقره آويزي وظايف و ويژگي هاي…

  • پاورپوینت پرورش طیور

    پاورپوینت پرورش طیور پاورپوینت هزینه پرورش مرغ گوشتی پاورپوینت سود پرورش مرغ گوشتی پاورپوینت پرورش مرغ گوشتی در خانه پاورپوینت چگونه مرغ گوشتی پرورش دهیم رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت پرورش طیور جهت رشته کشاورزی و زراعت  در قالب 50…

  • پرسشنامه ارائه الگوی مطلوب ارزیابی عملکرد پرسنل دانشگاه

    پرسشنامه ارائه الگوی مطلوب ارزیابی عملکرد پرسنل دانشگاه پرسشنامه ارزیابی عملکرد پرسشنامه ارزیابی عملکرد کارکنان پرسشنامه معیارهای ارزیابی عملکرد پرسشنامه شاخص های ارزیابی عملکرد عوامل کلیدی موفقیت ارزیابی عملکرد کارکنان پرسشنامه الگوی مناسب ارزیابی عملکرد کارکنان پرسشنامه ارزیابی عملکرد کارکنان دانشگاه…

  • پاورپوینت اپیدمیولوژی مصرف مواد

    پاورپوینت اپیدمیولوژی مصرف مواد رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت اپیدمیولوژی مصرف مواد جهت رشته ی پزشکی در قالب 93 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       پیامدهای سلامتی مصرف…

  • دانلود تحقیق تحلیل رفتگی شغلی با فرمت ورد

    دانلود تحقیق تحلیل رفتگی شغلی با فرمت ورد رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی تحلیل رفتگی شغلی با فرمت docx در قالب 30 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد    …

  • طبیعت در پسادریافتگری با تاکید بر کارهای ونسان ون گوگ

    طبیعت در پسادریافتگری با تاکید بر کارهای ونسان ون گوگ طبیعت در پست امپرسیونیسم بررسی طبیعت در كارهای ون گوگ طبیعت در پسادریافتگری با تاکید بر کارهای ونسان ون گوگ طبیعت در پست امپرسیونیسم با تاکید بر کارهای ون گوگ…

  • پاورپوينت چربی ها و روغن های سرخ کردن

    پاورپوينت چربی ها و روغن های سرخ کردن پاورپوينت چربی ها پاورپوينت روغن های سرخ کردنی دانلود پاورپوينت چربی ها و روغن های سرخ کردن پاورپوينت درمورد چربی ها و روغن های سرخ کردن رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوينت…

  • دانلود تحقيق در مورد شخصیت docx

    دانلود تحقيق در مورد شخصیت docx رفتن به سايت اصلي هدف از اين تحقيق بررسي شخصیت  با فرمت docx در قالب 61 صفحه ورد word بصورت کامل و جامع و با قابليت ويرايش مي باشد.       تعریف شخصیت:صاحبنظران حوزه شخصیت…

  • پاورپوینت آموزش هک و امنیت

    پاورپوینت آموزش هک و امنیت پاورپوینت هک لینوکس پاورپوینت آموزش هک لینوکس پاورپوینت نقاط ضعف لینوکس و یونیکس پاورپوینت هک وامنیت رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزش هک و امنیت جهت رشته کامپیوتر و IT در قالب 56 اسلاید…

  • پاورپوینت آموزش تدریس کسر کلاس سوم ابتدایی

    پاورپوینت آموزش تدریس کسر کلاس سوم ابتدایی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزش تدریس کسر به کودکان کلاس سوم ابتدایی در قالب 13 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش      …

  • طراحی دیوار برشی

    طراحی دیوار برشی دیوار برشی برنامه ETABS دانلود مقاله طراحی دیوار برشی دانلود مقاله طراحی دیوار برشی دانلود مقالات رشته عمران دانلود مقالات مهندسی عمران دانلود مقالات عمران رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله طراحی دیوار برشی    مقدمه: یکی…

  • ابعاد و مدل های مختلف فرسودگی شغلی

    ابعاد و مدل های مختلف فرسودگی شغلی کلمات کلیدی : ابعاد فرسودگی شغلی نشانه هاي فرسودگي شغلي تعاريف مختلف فرسودگي شغلي مدل های مختف فرسودگی شغلی روشهاي مقابله با فرسودگي شغلي رویکردهای مختلف نسبت به فرسودگی شغلی پایان نامه فرسودگی…

  • پاورپوینت درس گرافيک کامپيوتري

    پاورپوینت درس گرافيک کامپيوتري پاورپوینت جزوه درس گرافیک کامپیوتری دانشگاه آزاد پاورپوینت درس گرافیک کامپیوتری چیست پاورپوینت کتاب گرافیک کامپیوتری پاورپوینت آموزش گرافیک کامپیوتری رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت درس گرافيک کامپيوتري جهت رشته کامپیوتر و IT در قالب…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعهد درک شده کارکنان 28 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعهد درک شده کارکنان 28 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری تعهد درک شده کارکنان پیشینه تحقیق تعهد درک شده کارکنان مبانی نظری در مورد تعهد درک شده کارکنان پیشینه پژوهش تعهد درک شده کارکنان…

  • پاورپوینت اضطراب: علل، عوامل و درمان آن

    پاورپوینت اضطراب: علل، عوامل و درمان آن پاورپوینت اضطراب تحقیق اضطراب مقاله اضطراب علل اضطراب عوامل اضطراب درمان اضطراب تعریف اضطراب تنیدگی (استرس) یا اضطراب اضطراب مرضی عوامل جانبی مؤثر در ابتلا به اضطراب انواع اختلالات اضطرابی اختلال اضطراب فراگیر…

  • پاورپوینت بیماری سرطان

    پاورپوینت بیماری سرطان رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت بیماری سرطان جهت رشته ی پزشکی در قالب 31  اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       سرطان نوعی بيماری است که…

  • ارزیابی امکان استفاده از بودجه ریزی عملیاتی در دانشگاه

    ارزیابی امکان استفاده از بودجه ریزی عملیاتی در دانشگاه بودجه ریزی عملیاتی اجرای بودجه ریزی عملیاتی در دانشگاه امکان سنجی طراحی بودجه ریزی عملیاتی امکان سنجی استقرار بودجه ریزی عملیاتی امکان سنجی پیاده سازی بودجه ریزی عملیاتی در دانشگاه پایان…

  • ارزشیابی عملکرد کارکنان با تاثیرپذیری از اجرای سیستم مدیریت منابع انسانی

    ارزشیابی عملکرد کارکنان با تاثیرپذیری از اجرای سیستم مدیریت منابع انسانی مدیریت منابع انسانی ارزشیابی عملكرد كاركنان ارزشیابی عملکرد کارکنان با تاثیرپذیری از اجرای سیستم مدیریت منابع انسانی نقش اجرای سیستم مدیریت منابع انسانی در ارزشیابی عملکرد کارکنان اجرای روش…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق کتابخانه های عمومی 50 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق کتابخانه های عمومی 50 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه کتابخانه های عمومی مبانی نظری کتابخانه های عمومی پیشینه تحقیق کتابخانه های عمومی پیشینه داخلی کتابخانه های عمومی پیشینه خارجی کتابخانه های عمومی…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق غنی سازی روابط زناشویی 81 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق غنی سازی روابط زناشویی 81 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه غنی سازی روابط زناشویی مبانی نظری غنی سازی روابط زناشویی پیشینه تحقیق غنی سازی روابط زناشویی پیشینه داخلی غنی سازی روابط زناشویی…

  • دانلود پاورپوینت کاکتوس ها

    دانلود پاورپوینت کاکتوس ها پاورپوینت درمورد کاکتوس پاورپوینت نگه داری کاکتوس ها پاورپوینت تاریخچه کاکتوس ها رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت کاکتوس ها جهت رشته کشاورزی در 35 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع و با…

  • کتاب نظریه صف مدرس یزدی به همراه حل المسائل

    کتاب نظریه صف مدرس یزدی به همراه حل المسائل رفتن به سايت اصلي کتاب نظریه صف مدرس یزدی به همراه حل المسائل فایل اول خود کتاب به تعداد 136 صفحه pdf - ( دویست و شصت صفحه کامل کتاب )…

  • جایگاه مصلحت در اجرای مجازات

    جایگاه مصلحت در اجرای مجازات دانلود پایان نامه مصلحت اجرای مجازات تعارض و تزاحم دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته حقوق دانلود پایان نامه جایگاه مصلحت در اجرای مجازات دانلود پایان نامه ارشد حقوق دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد حقوق…

  • ادبیات نظری و پیشینه تجربی تعارضات زناشویی

    ادبیات نظری و پیشینه تجربی تعارضات زناشویی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه تعارضات زناشویی مبانی نظری تعارضات زناشویی پیشینه تحقیق تعارضات زناشویی پیشینه داخلی تعارضات زناشویی پیشینه خارجی تعارضات زناشویی پیشینه پژوهش تعارضات زناشویی پیشینه نظری تعارضات زناشویی…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ترک شغل

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق ترک شغل مبانی نظری ترک شغل ادبیات نظری ترک شغل چارچوب نظری ترک شغل فصل دوم پایان نامه ترک شغل دانلود مبانی نظری ترک شغل پیشینه ترک شغل پیشینه تحقیق ترک شغل پیشینه داخلی ترک…

  • پاورپوینت فیزیولوژی قاعدگی

    پاورپوینت فیزیولوژی قاعدگی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت فیزیولوژی قاعدگی جهت رشته ی پزشکی در قالب 29 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       هر دوره عادت ماهیانه نتیجه…

  • ادبیات نظری و پیشینه تجربی نظریه های سلامت روانی

    ادبیات نظری و پیشینه تجربی نظریه های سلامت روانی فصل دوم پایان نامه نظریه های سلامت روان مبانی نظری نظریه های سلامت روان پیشینه تحقیق نظریه های سلامت روان پیشینه داخلی نظریه های سلامت روان پیشینه خارجی نظریه های سلامت…

  • ارزیابی اقلیم و زمین ریخت شناسی شهر بجنورد

    ارزیابی اقلیم و زمین ریخت شناسی شهر بجنورد ژئومورفولوژی پالئوکلیماتولوژی بررسی اقلیم حوضه بجنورد بررسی ژئومورفولوژی حوضه بجنورد نقش پالئوکلیماتولوژی درحوضه بجنورد ارزیابی اقلیم و زمین ریخت شناسی شهر بجنورد دانلود پایان نامه رشته جغرافیا رفتن به سایت اصلی دانلود…

  • پاورپوینت فصل چهارم کتاب مدیریت سرمایه گذاری چارلز پی جونز ترجمه تهرانی و نوربخش با موضوع نحوه معامله اوراق بهادار (ویرایش جدید)

    پاورپوینت فصل چهارم کتاب مدیریت سرمایه گذاری چارلز پی جونز ترجمه تهرانی و نوربخش با موضوع نحوه معامله اوراق بهادار (ویرایش جدید) دانلود پاورپوینت فصل چهارم کتاب مدیریت سرمایه گذاری تألیف چارلز پی جونز ترجمه دکتر تهرانی و دکتر نوربخش…

  • مفهوم منبع کنترل رفتار راتر و بررسی مقایسه ای آن با سطح تحصیلات معلمان و تاثیر آن بر پیشرفت تحصیلی

    مفهوم منبع کنترل رفتار راتر و بررسی مقایسه ای آن با سطح تحصیلات معلمان و تاثیر آن بر پیشرفت تحصیلی منبع کنترل راتر منبع کنترل رفتار دانلود پایان نامه اثر سطح تحصیلات بر رفتار معلمان تاثیر منبع کنترل رفتار بر…

  • دانلود پاورپوینت درس ششم چه می خواهم بسازم علوم پایه ششم

    دانلود پاورپوینت درس ششم چه می خواهم بسازم علوم پایه ششم پاورپوینت درس علوم پایه ششم دانلود پاورپوینت علوم پایه ششم پاورپوینت درس هشتم علوم پایه ششم دانلود پاورپوینت علوم تجربی پایه ششم پاور پوینت علوم پایه ششم رفتن به…

  • دانلود تحقیق تعریف مدیریت ارتباط با مشتری با فرمت ورد

    دانلود تحقیق تعریف مدیریت ارتباط با مشتری با فرمت ورد رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی تعریف مدیریت ارتباط با مشتری با فرمت docx در قالب 81 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش…