بررسی میزان رضایتمندی مشتریان از رفتار کارمندان

بررسی میزان رضایتمندی مشتریان از رفتار کارمندان

رفتار كاركنان
طرحهای تحول اداری
رضایتمندی ارباب رجوع
بررسی میزان رضایتمندی مشتریان از رفتار کارمندان
تاثیر رفتار كاركنان بر میزان رضایتمندی ارباب رجوع
دانلود پایان نامه روانشناسی
دانلود پایان نامه رشته روانشناسی

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه رشته روانشناسی

بررسی میزان رضایتمندی مشتریان از رفتار کارمندان

(نسخه آپدیت شده + مقاله ای از  استاد خزعلی)

پیشگفتار

« طرح تکریم مردم و جلب رضایت ارباب رجوع »، یکی از طرح‌های هفتگانه تحول اداری است که به منظور بالا بردن سطح رضایت ارباب رجوع و ارتقای سطح کارآمدی نظام اداری در میان سایر طرح‌های تحول اداری توجه بیشتری را به خود معطوف داشته است. این طرح را شورای عالی اداری در نودمین جلسه خود در ۲۵ر۰۱ر۱۳۸۱ بنا به پیشنهاد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به منظور تکریم و جلب رضایت ارباب رجوع نسبت به عملکرد واحدهای اجرایی کشور به تصویب رساند و همه موسسات، شرکت‌های دولتی، وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌ها و موسساتی را که از بودجه عمومی استفاده می‌کنند، ملزم به اهتمام جدی و اجرای دقیق آن کرد.

 

با عنایت به نامگذاری سال ۱۳۸۹ به نام سال «همت مضاعف و کار مضاعف» توسط مقام معظم رهبری، طرح مجدداً در دولت دهم مورد بازبینی قرار گرفت و منتج به شکل‌گیری ۱۰ برنامه تحول در نظام اداری شد و همه دستگاه‌های اجرائی موظف به اجرای برنامه دهم آن با عنوان «خدمت رسانی به مردم و تکریم ارباب رجوع » شدند. البته این موضوع یکی از اولویت‌های اصلی دولت یازدهم نیز است.

 

موضوع تکریم ارباب رجوع یا مشتری‌مداری در بنگاه‌های خصوصی، خواه ناخواه مورد توجه بیشتری قرار می‌گیرد زیرا سودآوریشان به طور مستقیم منتج از رضایت ارباب رجوع است، در حالی که این امر در ادارات دولتی به دلیل آنکه کارمندان و حتی مدیران در پایان ماه حقوق ثابت خود را دریافت می‌کنند، مصداق ندارد و تکریم ارباب رجوع مستقیماً سودی را متوجه آنان نمی‌سازد. چنانچه احدی از کارکنان دستگاه دولتی نیز به این مهم توجه ویژه‌ای کند،به عنوان یک مساله کاملاً شخصی به آن نگاه خواهد شد. اگر فرد دارای وجدان کاری و صاحب حسن خلق باشد، با ارباب رجوع رفتاری شایسته و صحیح خواهد داشت. در غیر این صورت، تکلیفی از این بابت متوجه او نخواهد بود لیکن در سازمان‌های خصوصی اینگونه نیست حتی اگر رفتار ناشایستی با ارباب رجوع صورت پذیرد، ارباب رجوع کاملاً خود را محق به ارائه شکایت، حداقل به مسئول مربوطه و کاملاً امیدوار به رسیدگی می‌داند.

 

البته گفتنی است که تکریم ارباب رجوع در این بخش‌ها نیز همچنان کار ویژه‌ای را می‌طلبد و متاسفانه وضع موجود با آموزه‌های اسلامی و آنچه باید در یک حکومت اسلامی مراعی باشد و در مقام عمل در مقایسه با آنچه امروزه در برخی از کشورهای غیراسلامی جاری و ساری است، تفاوت و فاصله بسیار چشمگیر دارد. اگرچه در بخش‌های خصوصی هم به این مهم، از نظر سودآوری و در واقع جلب مشتری توجه می‌شود، ولی در این بخش‌ها نیز مسائل و مشکلاتی وجود دارد که در واقع به نوعی شامل بخش‌های دولتی نیز می‌شود. مثلاً انحصاری بودن خدمت موردنظر، ناآگاهی ارباب رجوع از حقوق خود (چه در مورد خدمت موردنظر و چه در مورد نحوه برخورد متصدیان امر)، فقدان نهادی مسئول و پیگیر رسیدگی به امور تکریم ارباب رجوع، وجود نقص در ساز وکار کنترل رفتار کارمندان، اهمیت ندادن و کم‌توجهی به موضوع از سوی مسئولان بویژه مسئولان دولتی و صرفاً دولتی بودن خدمات مهم کشوری.

 

 

 

 

کلمات کلیدی:

رفتار كاركنان

طرحهای تحول اداری

رضایتمندی ارباب رجوع

 

 

 

مشتری كیست؟

از دیدگاه سنتی، مشتری كسی است كه فرآورده های شركت را خریداری می‌كند. در دنیای كسب و كار امروزی دیگر این تعریف مورد قبول همگان نیست و مشتری را چنین تعریف می‌كند: «مشتری كسی است كه سازمان مایل است با ارزشهایی كه می آفریند بر رفتار وی تاثیر گذارد».امروزه ارزش آفرینی برای مشتری در جهت تاثیرگذاری بر رفتار وی از اهمیت بالایی برخوردار شده است. منظور از ارزش آن چیزی است كه مشكلی از مشتری را حل و فصل می كند و نیازی را برآورد می سازد.

 

اكنون كه در اقتصاد جهانی مشتریان بقای شركت را رقم می زند، دیگر شركتها نمی‌توانند به انتظارات و خواسته های مشتریان بی تفاوت باشند. آنها باید همه فعالیتها و توانمندیهای خود را متوجه رضایت مشتری كنند. چرا كه تنها منبع برگشت سرمایه مشتریان هستند. بنابراین، نخستین اصل در دنیای كسی كار امروزی ایجاد ارزشهای مشتری پسند است. و تنها از طریق فرایندهای شركت می توان ارزشهای مشتری پسند ایجاد كرد.

 

به علاوه مشتریان داخلی نیز به اندازه مشتریان خارجی مهم هستند، زیرا در فرایندی كه به مشتریان خارجی ارزش ایجاد می شود كاركنان (مشتریان داخلی) نقش اساسی ایفا می‌كنند. هر فردی در داخل سازمان مشتری است و او نیز به نوبه خود مشتریانی دارد. چنانچه بروندادی كه بین كاركنان یك سازمان مبادله می‌شود، ناقص باشد، این سازمان قادر به تامین نیازهای مشتریان بیرونی نخواهد بود.

 

 

 

 

 

 

فهرست

فصل اول:مشتری كیست؟ 1

مشتری كیست؟ 2

رضایت مشتری از نگاه اول 3

رویكرد انطباقی 6

رویكرد انتظاری: 6

توسعه سریع در فراگیر شدن رضایت مشتری 7

رضایت مشتری از نگاه دوم 10

نمودار 1- مزایای رضایت مشتری 11

رضایت مشتری از نگاه سوم 12

فصل دوم:انتظارات مشتریان و درك آن 15

انتظارات مشتریان 16

فصل سوم:شاخصهای رضایتمندی ارباب رجوع 19

شاخصهای رضایتمندی 20

درك انتظارات مشتری 26

فصل چهارم:ابزارهای اندازه گیری رضایت مشتری 29

جدول 1- تصمیم گیری درباره آنچه كه باید ارزیابی شود 32

فصل پنجم:رضایت كاركنان در راستای 38

یا چه عواملی افزایش رضایتمندی كاركنان می شود؟ بعضی از این عوامل عبارتند از: 42

فصل ششم:پرورش كاركنان و استخدام 45

پیش بینی رفتار دركاركنان جدید الاستخدام: 46

پرورش كاركنان 49

سازمانهای خدماتی برای اطمینان از كاركرد مطلوب كاركنان خود باید به دو اصل اساسی و مهم  زیر توجه به ویژه داشته باشند: 50

گزینش 50

طرح تكریم و آموزش كاركنان 54

فصل هفتم :گردآوری نظریات مشتری 59

نگاهی به یك تجربه 65

فصل هشتم: فلسفه به حداكثر رساندن رضایت مشتری 69

ارزش های كلیدی سازمان 72

فصل نهم:طرح تكریم ارباب رجوع 78

شناسایی انتظارات و دیدگاههای مشتری 82

احساس مسئولیت: 90

وفاداری: 91

بنابراین لازم است مسئوولان دستگاهها، توجه ویژه ای به موارد زیر داشته باشند: 92

فصل دهم:نتیجه گیری و جمع بندی 95

نتایج 101

نمودار 3- اهمیت انجام شدن امور ارباب رجوع با وجود برخورد نامناسب كاركنان 104

نمودار 4- تفاوت طرز برخورد كاركنان اداره كل با سایر ادارات خارجی از دیدگاه ارباب رجوع 105

اثبات فرضیه: 105

 

  • مبانی نظری بررسی تناسب محتوای کتب درسی با نیاز دانش آموزان

    مبانی نظری بررسی تناسب محتوای کتب درسی با نیاز دانش آموزان مبانی نظری تحلیل محتوای کتاب دین و زندگی تحلیل محتوای کتاب درسی دین و زندگی مبانی نظری تحلیل محتوای کتاب دین و زندگی 1 مبانی نظریتحلیل محتوای کتاب دین…

  • تقسیم بندی نگرش ها و رویکردهای تدوین استراتژی توسط صاحبنظران

    تقسیم بندی نگرش ها و رویکردهای تدوین استراتژی توسط صاحبنظران تدوین استراتژی تدوین استراتژی swot تدوین استراتژی به روش swot تدوین الگوی استراتژیک تدوین استراتژی با swot منظور از تدوین استراتژی چیست تدوین استراتژی در سازمان تدوین استراتژی رقابتی رویکردهای…

  • دانلود پاورپوینت تهاجم فرهنگی

    دانلود پاورپوینت تهاجم فرهنگی پاورپوینت درباره تهاجم فرهنگی پاورپوینت آشنایی با تهاجم فرهنگی پاورپوینت دیدگاه های تهاجم فرهنگی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت تهاجم فرهنگی جهت رشته اجتماعی در 40 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع…

  • پاورپوینت آشنایی با مفاهیم مدیریت پروژه

    پاورپوینت آشنایی با مفاهیم مدیریت پروژه پاورپوینت مراحل مدیریت پروژه بر اساس pmbok پاورپوینت تعریف مدیریت پروژه pmbok پاورپوینت مبانی مدیریت پروژه پاورپوینت آموزش pmbok پاورپوینت مدیریت پروژه pmbok pdf پاورپوینت آموزش مدیریت پروژه رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت…

  • پاورپوینت روانشناسی ورزش

    پاورپوینت روانشناسی ورزش پاورپوینت روانشناسی ورزشی پاورپوینت روانشناسی ورزشی چیست روانشناسی ورزشی ppt پاورپوینت روانشناسی ورزشی کودکان پاورپوینت روانشناسی ورزش چیست پاورپوینت روانشناسی ورزشی مقدماتی پاورپوینت روانشناسی ورزش و تمرین پاورپوینت روانشناسی ورزش کشتی پاورپوینت روانشناسی ورزش رزمی پاورپوینت روانشناسی…

  • پاورپوینت بوقلمون و تاریخچه اهلی شدن

    پاورپوینت بوقلمون و تاریخچه اهلی شدن پاورپوينت بوقلمون پاورپوینت درباره بوقلمون دانلود پاورپوينت بوقلمون رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوينت بوقلمون و تاريخچه اهلی شدن جهت رشته دام و طیور در قالب 19 اسلايد و با فرمت ppt به صورت…

  • تاثیر سیاست تغییر اوباما بر روابط ایران و آمریکا

    تاثیر سیاست تغییر اوباما بر روابط ایران و آمریکا سیاست خارجی روابط ایران و آمریکا سیاست تغییر اوباما دانلود پایان‌نامه کارشناسی ارشد رشته علوم سیاسی تاثیر سیاست تغییر اوباما بر روابط ایران و آمریکا دانلود پایان‌نامه کارشناسی ارشد علوم سیاسی…

  • دانلودتحقیق کارآموزی 24 ص

    دانلودتحقیق کارآموزی 24 ص کلمات کلیدی : دانلودتحقیق کارآموزی 24 ص رفتن به سایت اصلی نام فایل : تحقیق کارآموزی 24 ص فرمت : .DOC تعداد صفحه/اسلاید : 26 حجم : 7 مگابایت «بسمه تعالی» موضوع : تحقیق کارآموزی فصل…

  • دانلود پاورپوینت سیستم های اطلاعات بیمارستانی

    دانلود پاورپوینت سیستم های اطلاعات بیمارستانی پاورپوینت درباره سیستم های اطلاعاتی بیمارستانی پاورپوینت درمورد his پاورپوینت آماده سیستم های اطلاعات بیمارستان رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت سیستم های اطلاعات بیمارستانی جهت رشته مدیریت در 157 اسلاید و با فرمت…

  • بررسی رابطه ابعاد ساختاری با تعهد سازمانی

    بررسی رابطه ابعاد ساختاری با تعهد سازمانی ساختار سازمانی ابعاد سازمانی تعهد سازمانی بررسی رابطه ابعاد ساختاری با تعهد سازمانی دانلود مقالات کارشناسی ارشد مدیریت دانلود مقالات ارشد مدیریت دانلود مقالات مدیریت رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله کارشناسی ارشد…

  • دانلود پاورپوینت معرفی پایگاه Emerald

    دانلود پاورپوینت معرفی پایگاه Emerald رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت معرفی پایگاه Emerald جهت رشته علوم پایه در 28 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       پایگاه علمی امرالد Emerald…

  • خلاصه کتاب تحول در نظريه هاي روابط بين الملل، حميرا مشيرزاده

    خلاصه کتاب تحول در نظريه هاي روابط بين الملل، حميرا مشيرزاده خلاصه کتاب تحول در نظريه هاي روابط بين الملل حميرا مشيرزاده رفتن به سایت اصلی خلاصه کتاب تحول در نظريه هاي روابط بين الملل، حميرا مشيرزاده شامل 39 صفحه…

  • پاورپوینت طراحی و پیاده سازی زبانهای برنامه سازی

    پاورپوینت طراحی و پیاده سازی زبانهای برنامه سازی پاورپوینت شناخت و پیاده سازی زبانهای برنامه سازی طراحی و پیاده سازی زبانهای برنامه سازی پاورپوینت زبانهای برنامه سازی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت طراحی و پیاده سازی زبانهای برنامه سازی…

  • هزینه یابی بر مبنای فعالیت ارزیابی متوازن و ارزش افزوده اقتصادی

    هزینه یابی بر مبنای فعالیت ارزیابی متوازن و ارزش افزوده اقتصادی هزینه یابی بر مبنای فعالیت ارزیابی متوازن ارزش افزوده اقتصادی هزینه یابی بر مبنای فعالیت ارزیابی متوازن و ارزش افزوده اقتصادی رفتن به سایت اصلی هزینه یابی بر مبنای…

  • پاورپوینت انواع بازار و محیط بازاریابی

    پاورپوینت انواع بازار و محیط بازاریابی رفتن به سايت اصلي عنوان: پاورپوینت انواع بازار و محیط بازاریابی فرمت: پاورپوینت (قابل ویرایش) تعداد اسلاید:59 اسلاید دسته: مدیریت بازاریابی -اصول بازاریابی این فایل در زمینه " انواع بازار و محیط بازاریابی" بوده…

  • پاورپوینت آشنایی با اصول سـازمان تجارت جهانی

    پاورپوینت آشنایی با اصول سـازمان تجارت جهانی کلمات کلیدی : پاورپوینت آشنایی با اصول سـازمان تجارت جهانی اصول سـازمان تجارت جهانی تحقیق اصول سـازمان تجارت جهانی مقاله اصول سـازمان تجارت جهانی اصل ملت های کامله الوداد اصل رفتار ملی اصل…

  • دانلود تحقیق در مورد بهزیستی و تاریخچه آن docx

    دانلود تحقیق در مورد بهزیستی و تاریخچه آن docx رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی بهزیستی و تاریخچه ی آن با فرمت docx در قالب 17 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد.…

  • پاورپوینت آموزش تدریس درس 4 پیام های آسمانی هشتم - پیوند جاویدان

    پاورپوینت آموزش تدریس درس 4 پیام های آسمانی هشتم - پیوند جاویدان رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزش تدریس درس 4 پیام های آسمانی هشتم - پیوند جاویدان به دانش آموزان کلاس هشتم متوسطه اول در قالب 17 اسلاید…

  • پاورپوینت سقط و انواع آن

    پاورپوینت سقط و انواع آن رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت انواع سقط  جهت رشته ی پزشکی در قالب 32 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       علت رویانی سقط:…

  • پاورپوینت استراتژی های بازاریابی در مرحله رشد بازار ویژه شرکت های پیرو

    پاورپوینت استراتژی های بازاریابی در مرحله رشد بازار ویژه شرکت های پیرو استراتژی های بازاریابی در مرحله رشد بازار ویژه شرکت های پیرو انتخاب استراتژی حمله مستقیم استراتژی عوامل آمیخته بازاریابی برای استراتژی حمله مستقیم، استراتژی جهش بلند عوامل تعیین…

  • پاورپوینت های سیستم عامل پیشرفته

    پاورپوینت های سیستم عامل پیشرفته رفتن به سايت اصلي پاورپوینت های سیستم عامل پیشرفته دکتر نورایی کارشناسی ارشد فایل اسلایدهایی جهت درس سیستم عامل پیشرفته مقطع کارشناسی ارشد نرم افزار تعداد اسلاید ها ۱۱ فایل می باشد که مجموعا شامل…

  • پاورپوینت مدیریت و کنترل پروژه 42 اسلاید

    پاورپوینت مدیریت و کنترل پروژه 42 اسلاید پاورپوینت اصول کنترل پروژه پاورپوینت مراحل کنترل پروژه پاورپوینت فرآیند کنترل پروژه پاورپوینت پروژه کنترل پروژه پاورپوینت برنامه ریزی و کنترل پروژه رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مدیریت و کنترل پروژه جهت…

  • پاورپوینت تحلیل و طراحی سیستم قسمت معماری فناوری اطلاعات

    پاورپوینت تحلیل و طراحی سیستم قسمت معماری فناوری اطلاعات پاورپوینت تحلیل و طراحی سیستم ها پاورپوینت تحلیل و طراحی سیستم های اطلاعاتی پاورپوینت معماری فناوری اطلاعات رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت تحلیل و طراحی سیستم قسمت معماری فناوری اطلاعات …

  • دانلود پرسشنامه افسردگی بک 21 سوالی word ویرایش دوم

    دانلود پرسشنامه افسردگی بک 21 سوالی word ویرایش دوم پرسشنامه افسردگی بک 21 سوالی word پرسشنامه افسردگی بک 21 سوالی دانلود پرسشنامه افسردگی بک 21 سوالی اعتبار و پایایی پرسشنامه افسردگی بک روایی و پایایی پرسشنامه افسردگی بک نحوه نمره…

  • ارائه مدل ارزیابی عملکرد شعب بیمه با الگوی تلفیقی کارت امتیازی متوازن و مدل تاپسیس TOPSIS

    ارائه مدل ارزیابی عملکرد شعب بیمه با الگوی تلفیقی کارت امتیازی متوازن و مدل تاپسیس TOPSIS پایان نامه ارزیابی عملکرد پایان نامه ارزیابی عملکرد مالی پایان نامه ارزیابی عملکرد سازمان پایان نامه ارزیابی عملکرد به روش topsis ارزیابی عملکرد شرکت…

  • ﻛﺎﻫﺶ ﻧﻮﻳﺰ در ﺗﺼﺎوﻳﺮ ﭘﺎﻳﻴﻦ CT ﺑﺎ دوز پایین ﺑﺴﻴﺎر ﺟﻬﺖ ﻛﺎرﺑﺮد در ﺗﺼﺤﻴﺢ ﺗﻀﻌﻴﻒ وﻣﻮﻗﻌﻴﺖ ﻳﺎﺑﻲ در ﺳﻴﺴﺘﻤﻬﺎی PET/CT

    ﻛﺎﻫﺶ ﻧﻮﻳﺰ در ﺗﺼﺎوﻳﺮ ﭘﺎﻳﻴﻦ CT ﺑﺎ دوز پایین ﺑﺴﻴﺎر ﺟﻬﺖ ﻛﺎرﺑﺮد در ﺗﺼﺤﻴﺢ ﺗﻀﻌﻴﻒ وﻣﻮﻗﻌﻴﺖ ﻳﺎﺑﻲ در ﺳﻴﺴﺘﻤﻬﺎی PET/CT Surface Select سیستم های توموگرافی کامپیوتری تصویربرداری PETCT روشهای کاهش نویز در تصاویر CT اسکنر مورد استفاده برای تصویر برداری…

  • جزوه مدار منطقی استاد احمدوند

    جزوه مدار منطقی استاد احمدوند کلمات کلیدی : جزوه مدار منطقی استاد احمدوند رفتن به سایت اصلی جزوه مدار منطقی استاد احمدوند به تعداد 157 صفحه دست نویس دانشجو از مباحث کلاس در طول ترم

  • عوامل موثر در فرآیند سازگاری و بررسی اشکال سازگاری

    عوامل موثر در فرآیند سازگاری و بررسی اشکال سازگاری نیازهای دوره نوجوانی ویژگیهای افراد سازگار سازگاری اجتماعی دانش آموزان رشد اجتماعی در دوره نوجوانی عوامل موثر در سازگاری عوامل موثر در فرآیند سازگاری پایان نامه سازگاری اجتماعی پایان نامه سازگاری…

  • مبانی و ادله فقهی حدود حجاب زن در فقه امامیه

    مبانی و ادله فقهی حدود حجاب زن در فقه امامیه حجاب زن در فقه امامیه حدود حجاب زن در فقه امامیه ادله فقهی حدود حجاب زن در فقه امامیه مبانی فقهی حدود حجاب زن در فقه امامیه پایان نامه حدود…

  • پروپوزال ارزیابی تاثیرات زئولیت و سوپرجاذب در وضعیت تنش خشکی بر روی صفتهای گیاهان

    پروپوزال ارزیابی تاثیرات زئولیت و سوپرجاذب در وضعیت تنش خشکی بر روی صفتهای گیاهان اثر زئولیت بر روی گیاه کلزا اثر زئولیت در شرایط تنش خشکی بر روی گیاه کلزا اثر زئولیت بر روی صفات کمی وکیفی گیاه کلزا اثر…

  • پاورپوینت آموزش تدریس درس ششم عربی هشتم - قسمت سوم

    پاورپوینت آموزش تدریس درس ششم عربی هشتم - قسمت سوم رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزش تدریس درس ششم عربی هشتم - قسمت سوم به دانش آموزان کلاس هشتم متوسطه اول در قالب 14 اسلاید و با فرمت pptx…

  • مبانی نظری بررسی عوامل موثر بر سلامت جسمی و روانی سالمندان

    مبانی نظری بررسی عوامل موثر بر سلامت جسمی و روانی سالمندان عوامل اجتماعي موثر برسلامت سالمندان عوامل جمعيتي موثر برسلامت سالمندان عوامل اقتصادي موثر برسلامت سالمندان عوامل موثر بر سلامت سالمندان عوامل موثر بر سلامت روان سالمندان عوامل موثر بر…

  • تحقیق کامل در مورد درمان شناختی رفتاری

    تحقیق کامل در مورد درمان شناختی رفتاری درمان شناختی رفتاری رفتار درمانی شناختی تحقیق درمان شناختی رفتاری فرایندهای درمان شناختی رفتاری راهبردها و فنون درمان شناختی رفتاری رفتن به سايت اصلي این نوشتار تحقیق کامل در مورد درمان شناختی رفتاری…

  • پاورپوینت آزمایشگاه خواص سیالات مخزن

    پاورپوینت آزمایشگاه خواص سیالات مخزن رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با آزمایشگاه خواص سیالات مخزن جهت رشته مکانیک در قالب 27 اسلايد و با فرمت ppt به صورت کامل و جامع و با قابليت ويرايش      …

  • پاورپوینت درس مبانی شیمی پلیمر

    پاورپوینت درس مبانی شیمی پلیمر رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت درس مبانی شیمی پلیمر جهت رشته مهندسی شیمی در قالب 208 اسلايد و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابليت ويرايش       پليمر…