تشریح ابعاد مختلف تعریفی و ویژگیهای مدیریت ارتباط با مشتری

تشریح ابعاد مختلف تعریفی و ویژگیهای مدیریت ارتباط با مشتری

مدیریت ارتباط با مشتری
ویژگیهای مدیریت ارتباط با مشتری
ابعاد مختلف مدیریت ارتباط با مشتری
اصول مدیریت ارتباط با مشتری
عناصر اصلی مدیریت ارتباط با مشتری
مفروضات اساسی مدیریت ارتباط با مشتری
 مدل چرخه حیات مدیریت ارتباط با مشتری
فرایند مدیریت ارتباط با مشتری
تحقیق در مورد مدیریت ارتباط با مشتری

رفتن به سایت اصلی

دانلود تحقیق رشته مدیریت

تشریح ابعاد مختلف تعریفی و ویژگیهای مدیریت ارتباط با مشتری

 

 

 

 

هدف از این تحقیق تشریح ابعاد مختلف تعریفی و ویژگیهای مدیریت ارتباط با مشتری بصورت کامل و جامع می باشد.

 

 

 

مقدمهمدیریت ارتباط با مشتری که گاهی اوقات از آن به عنوان مدیریت مشتریان، مدیریت ارزش مشتریان، مشتری محوری و یا مدیریت مشتری محور نام برده می شود، برای مدت زمان طولانی اصطلاح متداول جهت بیان تمایل شرکتها در برقراری ارتباط یک به یک مداوم و همیشگی با تمام مشتریان بوده است. در همین راستا می توان به یک نکته مهم اذعان داشت که شرکتهایی که موفق شده اند به صورت موثری مشتریان خود را جذب کرده، به آنها خدمات مورد نظر را به بهترین نحو ارائه داده و بهترین مشتریان خود را حفظ می کنند تاثیر مثبت این امر را در انتهای مسیر سودآوری خود مشاهده کرده اند. با ظهور تجارت الکترونیک و شرایط اقتصادی نوین، توسعه ارتباطات قویتر با مشتریان از اهمیت بیشتری برخوردار شده است. مدیریت ارتباط با مشتری یک استراتژی می باشد که در آن با مشتریان، متناسب با شرایط و الگوهای رفتاری آنان ارتباطی پایدار و بلند مدت که برای هر دو طرف ایجاد ارزش افزوده کند، برقرار می شود.

 

 

 معمولا استراتژی مدیریت ارتباط با مشتری مبتنی بر چهار هدف اجرایی است که عبارتند از: (غلامیان، خواجه افضلی، ابراهیمی، 1385، ص 24)
1)تشویق مشتریان دیگر شرکتها یا مشتریان بالقوه به اولین خرید از شرکت
2)تشویق مشتریانی که اولین خرید را کرده اند به خریدهای بعدی
3) تبدیل مشتریان موقت به مشتریان وفادار
4)ارئه خدمات یا مطلوبیت بالا برای مشتریان وفادار به نحوی که به مبلغ شرکت بدل شوند.

 

 

در حقیقت مدیریت ارتباط با مشتری کلیه فرایندها و فناوری هایی است که سازمان برای شناسایی، انتخاب، ترغیب، گسترش، حفظ و خدمت به مشتری به کار می گیرد. مدیریت ارتباط با مشتری مدیران را قادر خواهد ساخت تا از دانش مشتری برای بالا بردن فروش، ارائه خدمات و توسعه آن استفاده کنند و سودآوری روابط مستمر را افزایش دهند. (غلامیان، خواجه افضلی، ابراهیمی، 1385، 25)

مدیریت ارتباط با مشتری، بر مبادله ارزش بین مشتری و سازمان بنا شده و بر ارزش ایجاد شده در این ارتباط تاکید می کند. بنابراین، تلاش سازمان ها برای توسعه ارتباط بلند مدت با مشتریان، بر مبنای ایجاد ارزش برای هردو طرف از اهداف اصلی مدیریت ارتباط با مشتری است. به عبارت دیگر هدف ارتباط با مشتری ارئه مزایایی از طریق مبادله دو جانبه و عمل به وعده ها است. مدیریت ارتباط با مشتری، یک راهبرد کسب و کار است که با پیشرفت فن آوری تقویت می شود و از طریق آن، شرکت ها به ایجاد ارتباطات سودمند بر پایه بهینه سازی ارزش دریافتی و ادراکی مشتریان می پردازند. (نیک نیا، 1386، ص 53)

 

 

ویژگی های مدیریت ارتباط با مشتری به شرح زیر آمده است: (مهدوی نیا و قدرت پور،1384،ص22)
1) جمع آوری و منسجم کردن اطلاعات مشتریان که شامل موارد زیر می شود:
– استفاده از نرم افزارهای اختصاصی به منظور تجزیه و تحلیل این اطلاعات
– بخش بندی بازار بر مبنای ارزش طول عمر مورد انتظار مشتری 
– بخش بندی خرد بازار بر اساس نیازها و خواسته های مشتریان

2) محاسبه ارزش بلند مدت مشتری

3) بخش بندی مشتریان بر اساس ارزش (میزان سودآوری) آنها و تعیین اولویت بین بخش ها

 

 

 

فهرست مطالب
تشریح ابعاد مختلف تعریفی و ویژگیهای مدیریت ارتباط با مشتری    1
مقدمه
2-15-1- اصول مدیریت ارتباط با مشتری    3
2-15-2- عناصر اصلی مدیریت ارتباط با مشتری    4
2-15-3- مفروضات اساسی مدیریت ارتباط با مشتری    6
2-15-4- مدل چرخه حیات مدیریت ارتباط با مشتری    7
2-15-5- فرایند مدیریت ارتباط با مشتری    8
2-15-2-1- بینش مشتری    8
2-15-2-2- مرحله ارزش مشتری    9
2-15-2-3- مرحله برنامه ریزی بازاریابی    9
2-15-2-4- تعامل با مشتری    9
2-15-2-5- تجزیه و تحلیل و پالایش    9
2-15-3- نیازهای مشتری    10
– منابع    11

 

 

  • پروپوزال ارائه الگوی مناسب ارزیابی عملکرد کارکنان دانشگاه

    پروپوزال ارائه الگوی مناسب ارزیابی عملکرد کارکنان دانشگاه پروپوزال ارزیابی عملکرد ارزیابی عملکرد کارکنان معیارهای ارزیابی عملکرد شاخص های ارزیابی عملکرد پروپوزال ارزیابی عملکرد کارکنان عوامل کلیدی موفقیت ارزیابی عملکرد کارکنان الگوی مناسب ارزیابی عملکرد کارکنان پروپوزال ارزیابی عملکرد کارکنان…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تنیدگی

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تنیدگی مبانی نظری تنیدگی دانلود مبانی نظری تنیدگی پیشینه تنیدگی پیشینه تحقیق تنیدگی ادبیات نظری تنیدگی فصل دوم پایان نامه تنیدگی مبانی نظری و پیشینه تحقیق تنیدگی ادبیات و مبانی نظری تنیدگی رفتن به سایت…

  • مبانی نظری بررسی فقهی و حقوقی تجدید اعتبار کیفری

    مبانی نظری بررسی فقهی و حقوقی تجدید اعتبار کیفری آثار تجدید اعتبار تجدید اعتبار کیفری احكام‌ و مقررات‌ تجدید اعتبار کیفری مرور زمان‌ كیفری‌ در حقوق ایران‌ مرور زمان در قانون آیین دادرسی کیفری دانلود فصل دوم پایان نامه حقوق…

  • پاورپوینت تفکر فازی در مدیریت و کاربرد های آن

    پاورپوینت تفکر فازی در مدیریت و کاربرد های آن پاورپوینت کاربرد منطق فازی در مدیریت پاورپوینت علم مدیریت فازی پاورپوینت منطق فازی پاورپوینت کاربردهای نوین منطق فازی در مدیریت ساخت رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت تفکر فازی در مدیریت…

  • مبانی نظری بررسی مقایسه و شبیه سازی راهکارهای امنیتی در رایانش ابری

    مبانی نظری بررسی مقایسه و شبیه سازی راهکارهای امنیتی در رایانش ابری کلمات کلیدی : پایان نامه امنیت در رایانش ابری مبانی نظری امنیت در رایانش ابری پیشینه تحقیق امنیت در رایانش ابری پیشینه داخلی امنیت در رایانش ابری پیشینه…

  • پاورپوینت اعتبارات اسنادی

    پاورپوینت اعتبارات اسنادی کلمات کلیدی : پاورپوینت اعتبارات اسنادی تحقیق اعتبارات اسنادی اعتبارات اسنادی تعریف اعتبارات اسنادی مزایای اعتبارات اسنادی طرفین اعتبارات اسنادی فرآیند خرید کالا از طریق اعتبارات اسنادی انواع اعتبارات اسنادی از نظر تعهد وثبات تقیسم بندی اعتبارات…

  • پاورپوینت آزمایشها و نمونه های خاک

    پاورپوینت آزمایشها و نمونه های خاک پاورپوینت آزمایشهای مکانیک خاک پاورپوینت انواع آزمایشهای خاک پاورپوینت آزمایشهای شیمیایی خاک پاورپوینت آزمایش های تیپ مکانیک خاک رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آزمایشها و نمونه های خاک جهت رشته علوم آزمایشگاهی در قالب…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق درگیری شغلی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق درگیری شغلی پیشینه درگیری شغلی مبانی نظری درگیری شغلی ادبیات نظری درگیری شغلی چارچوب نظری درگیری شغلی پیشینه تحقیق درگیری شغلی پیشینه پژوهش درگیری شغلی پیشینه داخلی درگیری شغلی پیشینه خارجی درگیری شغلی فصل دوم…

  • تراشکاری و فرزکاری

    تراشکاری و فرزکاری فرزکاری تراشکاری شکل‌دهی فلزات روغناب های ماشینكاری دانلود مقالات مکانیک تراشکاری و فرزکاری دانلود مقالات رشته مکانیک خرید تحقیق رشته مکانیک سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله مکانیک…

  • دانلود تحقیق شیوه های فرزند پروری با فرمت ورد

    دانلود تحقیق شیوه های فرزند پروری با فرمت ورد رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی شیوه های فرزند پروری با فرمت docx در قالب 34 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد…

  • پاورپوینت غنی سازی آرد با آهن برای پیشگیری از کم خونی

    پاورپوینت غنی سازی آرد با آهن برای پیشگیری از کم خونی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت غنی سازی آرد با آهن برای پیشگیری از کم خونی جهت رشته پرستاری در قالب 30 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل…

  • بررسی عوامل موثر بر سطح مناسب موجودی کالا و راهکارهایی برای افزایش سود کل زنجیره تامین

    بررسی عوامل موثر بر سطح مناسب موجودی کالا و راهکارهایی برای افزایش سود کل زنجیره تامین افزایش سود کل زنجیره تامین عوامل موثر بر سطح مناسب موجودی کالا در زنجیره تامین تعیین سطح بهینه موجودی کالا در زنجیره تامین راهکارهایی…

  • تشریح نظریه ها و سبکهای روانشناسی فرزندپروری

    تشریح نظریه ها و سبکهای روانشناسی فرزندپروری سبکهای فرزندپروری مقاله سبک های فرزند پروری مقاله در مورد شیوه های فرزند پروری پایان نامه سبک های فرزند پروری انواع سبک های فرزندپروری سبکهای فرزند پروری بامریند نظریه های فرزندپروری رفتن به…

  • بررسی عوامل كمرویی و گوشه گیری در كودكان

    بررسی عوامل كمرویی و گوشه گیری در كودكان اختلالهای رفتاری كودكان مشاوره و راهنمایی كودک رفتارهای بهنجار و نابهنجار در كودكان دانلود مقالات رشته علوم تربیتی دانلود مقاله بررسی عوامل كمرویی و گوشه گیری در كودكان تعریف كمرویی دانلود مقاله…

  • پاورپوینت داروهای کمکی در درمان ناراحتی های محرومیت از الکل

    پاورپوینت داروهای کمکی در درمان ناراحتی های محرومیت از الکل رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت درمان های دارویی الکل جهت رشته ی پزشکی در قالب 15 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت…

  • پاورپوينت سيستم نگاهداری داده ها

    پاورپوينت سيستم نگاهداری داده ها پاورپوينت مروری اجمالی بر سیستم پاورپوینت مروری بر سیستم نگهداری داده ها پاورپوینت مروری اجمالی بر نگهداری داده ها رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوينت مروری  اجمالی  بر سيستم  نگاهداری داده ها جهت رشته مدیریت…

  • افزایش بازدهی انرژی مصرفی شبکه های CRN با مخابرات مشارکتی

    افزایش بازدهی انرژی مصرفی شبکه های CRN با مخابرات مشارکتی رادیوی شناختگر شبکه های عصبی شبکه های رادیو شناختی بیشینه گذردهی شبکه ثانویه دست به دست شدن فرکانسی افزایش بازدهی انرژی مصرفی شبکه های CRN با مخابرات مشارکتی افزایش راندمان…

  • دانلود پاورپوینت حسابداری اسناد خزانه اسلامی

    دانلود پاورپوینت حسابداری اسناد خزانه اسلامی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت حسابداری اسناد خزانه اسلامی جهت رشته حسابداری در 8 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       اسناد خزانه اسلامی:…

  • پاورپوینت بررسی سقف کامپوزیت

    پاورپوینت بررسی سقف کامپوزیت پاورپوینت بررسی سقف کامپوزیت بررسی سقف کامپوزیت تحقیق بررسی سقف کامپوزیت مقاله بررسی سقف های سبک روش اجرای سقف کامپوزیت بر روی سازه‌های فولادی قالب بندی آرماتوربندی قالب برداری محاسن سقف کامپوزیت نقاط ضعف احتمالی سقف…

  • ماهیت یادگیری خودتنظیمی و بررسی مولفه های خودتنظیمی

    ماهیت یادگیری خودتنظیمی و بررسی مولفه های خودتنظیمی مولفه های خودتنظیمی ویژگی های یادگیرنده خودتنظیم نظریه های یادگیری خودتنظیمی دیدگاه های یادگیری خودتنظیمی مقاله و تحقیق در مورد یادگیری خودتنظیمی تاثیر خودتنظیمی بر پیشرفت تحصیلی ریشه های خود تنظیمی و…

  • پاورپوینت آشنایی با شیطان پرستی

    پاورپوینت آشنایی با شیطان پرستی پاورپوینت شیطان پرستی پاورپوینت چیست؟ پاورپوینت معنای شیطان پرستی پاورپوینت شیطان پرستی و انواع آن پاورپوینت و نمادها پاورپوینت آشنایی با شیطان پرستی  دانلود پاورپوینت آشنایی با شیطان پرستی  رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت…

  • پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه بازاریابی ویروسی

    پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه بازاریابی ویروسی فصل دوم پایان نامه بازاریابی ویروسی مبانی نظری بازاریابی ویروسی پیشینه تحقیق بازاریابی ویروسی پیشینه داخلی بازاریابی ویروسی پیشینه خارجی بازاریابی ویروسی پیشینه پژوهش بازاریابی ویروسی پیشینه نظری بازاریابی ویروسی ادبیات…

  • پاورپوینت بررسی محیط داخلی (فصل پنجم کتاب مدیریت و برنامه ریزی استراتژیک در عمل تألیف سرمد سعیدی)

    پاورپوینت بررسی محیط داخلی (فصل پنجم کتاب مدیریت و برنامه ریزی استراتژیک در عمل تألیف سرمد سعیدی) کلمات کلیدی : پاورپوینت فصل پنجم کتاب مدیریت و برنامه ریزی استراتژیک در عمل تألیف سهیل سرمد سعیدی پاورپوینت فصل پنجم کتاب مدیریت…

  • دانلود پرسشنامه استاندارد خلاقیت رندسیپ doc

    دانلود پرسشنامه استاندارد خلاقیت رندسیپ doc کلمات کلیدی : پرسشنامه خلاقیت رندسیپ پرسشنامه خلاقیت رندسیپ doc پرسشنامه خلاقیت تورنس ابعاد پرسشنامه خلاقیت رندسیپ پرسشنامه خلاقیت سازمانی رندسیب دانلود پرسشنامه خلاقیت رندسیپ پرسشنامه استاندارد خلاقیت رندسیپ رفتن به سایت اصلی تفسیر…

  • دانلود تحقیق فمنیست و نظریه های مرتبط با آن با فرمت ورد

    دانلود تحقیق فمنیست و نظریه های مرتبط با آن با فرمت ورد رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی فمنیست و نظریه های مرتبط با آن با فرمت docx در قالب 20 صفحه ورد بصورت کامل و جامع…

  • بررسی کامل نظریه های وابستگی به مواد

    بررسی کامل نظریه های وابستگی به مواد کلمات کلیدی : مصرف مواد در ایران  مبنای نظری وابستگی به مواد نظریه های وابستگی به مواد عوامل تاثیر گذار بر مصرف مواد رویکردها ی درمانی وابستگی به مواد پایان نامه سوء مصرف…

  • پاورپوينت معرفی باغ فتح آباد تبريز

    پاورپوينت معرفی باغ فتح آباد تبريز پاورپوینت باغ فتح آباد دانلود پاورپوینت باغ فتح آباد پاورپوینت درباره باغ فتح آباد رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوينت معرفی باغ فتح آباد تبريز جهت رشته تاریخ و باستان شناسی در قالب 11…

  • پاورپوینت کتاب بازاریابی بین المللی

    پاورپوینت کتاب بازاریابی بین المللی پاورپوینت بازاریابی بین الملل پاورپوینت کتاب بازاریابی بین المللی رایگان پاورپوینت کتاب پیام نور بازاریابی بین المللی پاورپوینت جزوه کتاب بازاریابی بین الملل رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت کتاب بازاریابی بین المللی جهت رشته اقتصاد…

  • پاورپوینت آشنایی با فصل هشتم درس مدیریت تولید و عملیات

    پاورپوینت آشنایی با فصل هشتم درس مدیریت تولید و عملیات رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با فصل هشتم درس مدیریت تولید و عملیات جهت رشته مدیریت در قالب 21 اسلاید و با فرمت ppt به صورت کامل و…

  • بررسی عوامل موفقیت و عدم موفقیت فناوری اطلاعات در سازمان

    بررسی عوامل موفقیت و عدم موفقیت فناوری اطلاعات در سازمان موفقیت پروژه مدیریت پروژه فن آوری اطلاعات سیستم های اطلاعاتی بررسی عوامل موفقیت و عدم موفقیت فناوری اطلاعات در سازمان عوامل موفقیت و شکست فناوری اطلاعات در سازمانها عوامل موفقیت…

  • تعریف و ویژگی های اصلی داروهای گیاهی (عوامل فیتوتراپوتیک)

    تعریف و ویژگی های اصلی داروهای گیاهی (عوامل فیتوتراپوتیک) تعریف و ویژگی های اصلی داروهای گیاهی (عوامل فیتوتراپوتیک) رفتن به سایت اصلی نمونه ترجمه مقدمه داروهای گیاهی از زمانهای قدیم به عنوان دارو برای درمان طیف وسیعی از بیماریها استفاده…

  • فصل دوم پایان نامه سبک های دلبستگی

    فصل دوم پایان نامه سبک های دلبستگی کلمات کلیدی : مبانی نظری سبک دلبستگی مبانی نظری سبک های دلبستگی مقاله مبانی نظری سبک دلبستگی دانلود مبانی نظری سبک دلبستگی پیشینه سبک های دلبستگی پیشینه تحقیق سبکهای دلبستگی پیشینه تحقیق سبک دلبستگی…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش هیجانی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش هیجانی پیشینه هوش هیجانی مبانی نظری هوش هیجانی ادبیات نظری هوش هیجانی چارچوب نظری هوش هیجانی پیشینه تحقیق هوش هیجانی پیشینه پژوهش هوش هیجانی پیشینه داخلی هوش هیجانی پیشینه خارجی هوش هیجانی فصل دوم…

  • پاورپوینت آزمايش های كيفی اسيدهای آمينه و پروتئين ها

    پاورپوینت آزمايش های كيفی اسيدهای آمينه و پروتئين ها رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آزمايش های كيفی اسيدهای آمينه و پروتئين ها جهت رشته شیمی در قالب 20 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با…

  • ماهیت معرفت شناسی و بررسی رایج ترین مدل های آن

    ماهیت معرفت شناسی و بررسی رایج ترین مدل های آن کلمات کلیدی : پایان نامه معرفت شناسی سیر معرفت شناسی در اسلام مبانی آن از نظر شهید مطهری رویکردهای معرفت شناسی رویکردهای باورهای معرفت شناختی رایج ترین مدل های باورهای…