عوامل موثر بر موفقیت اجرای CRM و الگوهای موجود در این زمینه

عوامل موثر بر موفقیت اجرای CRM و الگوهای موجود در این زمینه

ابعاد و مولفه های مدیریت ارتباط با مشتری
عوامل کلیدی موفقیت در پیاده سازی CRM
عوامل کلیدی موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری
عوامل موثر بر موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری
عوامل موثر بر مدیریت ارتباط با مشتری
پایان نامه مدیریت ارتباط با مشتری
پیاده ساز مدیریت ارتباط با مشتری
نحوه پیاده سازی crm
مراحل پیاده سازی crm
نمونه های موفق crm

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه رشته مدیریت

عوامل موثر بر موفقیت اجرای CRM و الگوهای موجود در این زمینه

 

 

 

 

 

 

 

هدف از این پژوهش بررسی عوامل موثر بر موفقیت اجرای CRM و الگوهای موجود در این زمینه  می باشد.

 

 

 

مقدمه

پياده سازي مدیریت ارتباط با مشتری

با پياده سازي يك استراتژي CRM سازمانها مي توانند برنامه هاي فروش ، بازاريابي و سرويس دهي در تمام نقاط تماس(لمس ) مشتري را بهبود بخشند.
اصطلاح نقاط لمس در CRM براي اشاره به راههاي مختلف تعامل شركتها و مشتريان مورد استفاده قرار مي گيرد. (الهی و حیدری، 1384)

 

نقاط تماس مشتري عبارتند از :‌
فرد به فرد  
تلفن و فكس
شبكه وب
پست مستقيم
پست الكترونيكي
در واقع CRM نياز به يك ديد همه جانبه به تعاملات نقاط تماس مشتري،‌ رفتارهاي خريد، عملكردها و علاقمندي مشتريان دارد. 
هزينه و زمان 

 

 

در سال 1999 مطالعات كپ گميني  و آي . دي. سي  به این نتيجه رسيد كه ميانگين مجموع سرمايه گذاري در CRM كه توسط شركتهاي اروپايي و امريكايي انجام شده است 1/3 ميليون دلار بوده است. بيش از 69 درصد شركتها كمتر از 5 ميليون دلار وبيش از 13 درصد شركتها بالاي 10 ميليون دلار هزينه كرده اند. بر اساس داده هاي گارتنرگروپ ، هزينه پياده سازي يك سيستم CRM به صنعت، اندازه پروژه ، و ابزارهاي مورد نياز بستگي دارد.ميانگين هزينه پياده سازي CRM مي تواند بين 15000 دلار تا 35000 دلار به ازاي هر استفاده كننده در يك پروژه سه ساله باشد.

 

 

 

 مزاياي پياده سازي نظام مدیریت ارتباط با مشتری 

همواره بايد اين نكته را در نظر داشت كه برخورداري از اطلاعات بيشتر و فناوري پيشرفته، به تنهايي ارزش نيست ارزش در دانش مشتري و نحوه استفاده شركت از دانش مشتري جهت مديريت بر روابط با مشتريان خلاصه مي شود. بر اساس نظرات نول  (Newell,2000)، دانش تنها خودCRM است. 
متأسفانه شركتهاي معدود مشتري را به دانش تبديل مي كنند و بنابراين شركتها، فرصت ايجاد ارزش به مشتريان خودرا از دست مي دهند. به هر حال CRM ابزاري است كه اگر به درستي استفاده شود، منافع ديگري به همراه خواهد داشت. اگرشركت داده هاي مشتري را به دانش تبديل كرده و سپس از اين دانش جهت برقراري رابطه استفاده كند وفاداري بوجود آمده و به دنبال آن سود خواهد بود. 

 

 

 

 

براساس نظرات سوئيفت (Swift,2001) شركتها منافع زيادي ازCRM بدست مي‏آورند. وي اظهار مي‏دارد كه منافع ناشي از CRM معمولا دريكي از دسته بندي‏هاي زير قرار مي گيرند: 
•    هزينه هاي پايين تصاحب مشتريان
•    عدم نياز به تصاحب خيلي عظيمي از مشتريان با نيت حفظ حجم يكنواخت كسب و كار
•    كاهش هزينه هاي فروش
•    سودآوري بيشتر مشتريان
•    حفظ مشتري و وفاداري بيشتر مشتري 
•    امكان ارزيابي سودآوري مشتري

 

 

 

 گري وباين  (2001) مزاياي حاصل از CRM را به شيوه ديگـري مطرح مي كنند مهمترين مزاياي CRM از ديدگاه ايشان عبارتند از :
•    پاسخ سريعتر به سوالات مشتري
•    افزايش كارايي از طريق خودكارسازي
•    فهم عميق تر مشتريان
•    افزايش فرصتهاي فروش و بازاريابي
•    شناسايي سودآورترين مشتريان
•    به دست آوردن بازخور از مشتريان كه منجر به توليدات و خدمات بهتر و جديدتر مي شود.
•    به دست آوردن اطلاعاتی كه مي تواند با سایر ذینفعان به اشتراك گذاشته شود.
•    بهبود توانايي سازمان براي جذب و حفظ مشتريان
•    بيشينه كردن ارزش طول عمر هر مشتري
•    بهبود سرويس دهي بدون افزايش هزينه سرويس(Gray & Byun,2001,p.26).

 

 

 

 عوامل مهم در موفقيت مديريت ارتباط با مشتري

مديريت ارتباط با مشتري به عنوان يك ضرورت استراتژيك براي تمامي سازمانها مي باشد. چرا كه اجراي موثر آن مي‏تواند سبب افزايش رضايت مشتري، وفاداري و جذب آنها و درنتيجه فروش بيشتر و تكرار خريد گردد. بعضي از سازمانها در اجراي  CRM مشكل دارند، چرا كه نگرش آنها به اين مقوله صرفاً تكنولوژيكي است، يعني استراتژيهاي مديريت ارتباط با مشتري را با تكنولوژي CRM يكی مي دانند در حالي كه CRM مسئله تكنولوژيكي نيست بلكه مسئله‏اي كاري است كه ابزار تكنولوژي اطلاعات بايد به آن اختصاص داده شود، طراحي شود و با عمليات ها و استراتژي هاي كاري هماهنگ شود.نرخ شكست پروژه هاي CRM بیش از% 65 مي‏باشد. پرواضح است كه توقف يا شكست اين پروژه‏ها اغلب در نتيجه عدم فهم اين مطلب است كه براي اجراي CRM چه فعاليتهايي نياز مي باشد. سيگالا درسال 2005،  عدم وجود چارچوبي براي اجراي موثر مديريت ارتباط با مشتري را باعث بوجود آمدن  چنين شكست هايي مي داند.

 

 

مشتريان بهترين دارائي يك سازمان هستند و تعداد رو به افزايش سازمان ها، اهميت مشتري محور شدن را در دنياي رقابتي امروز نشان مي دهد. همچنين سازمان-ها بايد دانايي درباره مشتريان، محصولات و خدمات را به صـورت درون سازمان(فانكشنهاي مختلف سازمان) و به صورت بيروني (نقاط تماس با مشتريان) ايجاد كنند. بنابراين مديران سازمان به سمت آگاهي يافتن نسبت به فاكتورهاي مهم موفقيت مديريت ارتباط با مشتريان خود كشيده مي-شوند.گامسون  در سال 2002، CRM را به عنوان يك قاعده ضروري براي سازمان ها، نيازمند توسعه و پيشرفت بيشتري مي باشد و در اين راستا، شناسايي ابعاد كليديCRM را بسيار مهم مي داند.

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

2-1) مقدمه    13
2-2) تعريف مشتري    13
2-2-1 ) انواع مشتريان    14
2-3) تاريخچه مدیریت ارتباط با مشتری    16
2-3-1) مفهوم و تعاریف مدیریت ارتباط با مشتری    17
2-4) زمينه هاي ظهور مدیریت ارتباط با مشتری    20
2-5) مولفه های مدیریت ارتباط با مشتری    21
2-6) اصول مدیت ارتباط با مشتری    22
2-7) مفروضات اساسي مديريت ارتباط با مشتري    23
2-8) مراحل و فرآيندهاي مديريت ارتباط با مشتري    24
2-8-1 ) اجراي CRM    24
2-8-2 ) بهبود CRM    28
2-8-3) بهينه سازي كانالهاي ارتباطي    30
2-9) مدل اجرایی مدیریت ارتباط با مشتری    32
2-10) ابعاد تکنولوژیک مدیریت ارتباط با مشتری    37
2-10-1 ) CRM عملیاتی    37
2-10-2 )  CRMتحلیلی    38
2-10-3 ) CRM مشارکتی    38
2-11) پياده سازي مدیریت ارتباط با مشتری    38
2-12) مزاياي پياده سازي نظام مدیریت ارتباط با مشتری    39
2-13) عوامل مهم در موفقيت مديريت ارتباط با مشتري    41
2-14) الگوهای موجود در زمینه عوامل موثر بر موفقیت اجرای CRM    41
2-14-1 ) مديريت دانش    46
2-14-2) تكنولوژي اطلاعات    47
2-14-3 ) نقش مديريت ارشد    48
2-14-4 ) پرسنل    49
2-14-5 ) استراتژی    50
2-14-6 ) فرهنگ    51
2-14-7) مدیریت تغییر    53
2-15) مدیریت ارتباطات    53
2-16) حمایت و پشتیبانی مدیران ارشد    53
2-17)  مدلهاي موجود در زمينه آمادگي مديريت ارتباط با مشتري    54
2-18) تصميم‌گيري با معيارهاي چندگانه    55
2-18-1 ) فرآيند تحليل سلسله‌مراتبي    56
2-18-1-1) اصول فرآيند تحليل سلسله‌مراتبي    57
2-18-1-2) مدل فرايند تحليل سلسله‌مراتبي    57
2-19)روش تحليل شبکه (ANP)    62
2-19-1 )تفاوت‌هاي روش تحليل شبکه وروش تحليل سلسله‌مراتبي    67
2-19-2 ) مراحل روش تحليل شبکه    68

 

فهرست منابع   
منابع فارسی   
منابع لاتین    
 
 

 

 

 
فهرست جداول
جدول 2-1: برخی تعاریف ارائه شده از مدیریت ارتباط با مشتری    18
جدول 2-2: عوامل کلیدی موفقیت CRM از دیدگاه مندوزا و همکاران    44
جدول 2-3: عوامل توفیق مدیریت ارتباط با مشتری    45
جدول 2-4: ارزش گذاري شاخص‌ها نسبت به هم    59
جدول 2-5: شاخص تصادفي بودن RI    62
جدول 2-6: شاخص تصادفي بودن RI تا 15 معيار    62
جدول 2-7: مهم ترين کاربردهای روش تحليل شبکه    65
جدول 3-1- مقياس امتيازدهي نه درجه ساعتي    82
 
 

 

 
فهرست اشكال
شکل 1-1: مدل مفهومي تحقيق    9
شکل 2-1: هرم مشتري    15
شکل 2-2: اجزاي CRM    21
شکل 2-3: مثلث اجراي CRM    25
شکل 2-4: CRM در رسانه هاي چند گانه    26
شکل 2-5: مدل اجرائي CRM در سازمانها    32
شکل 2-6: نمايش گسترده فرايند تحليل سلسله‌مراتبي    58
شکل 7-۲: ساختار سلسله‌مراتبي AHP و شبکه‌اي ANP    63
شکل 2-8: روش تحليل سلسله‌مراتبي وتحليل شبکه    67
شکل 2-9: روند نماي تصميم‌گيري در روش تحليل شبکه    68

 

 

  • تبیین و تعریف کلی رسانه جمعی و انواع آن در حقوق ایران

    تبیین و تعریف کلی رسانه جمعی و انواع آن در حقوق ایران مفهوم رسانه بزهکاری اطفال بزهکاری نوجوانان تعریف رسانه جمعی نقش رسانه در بزهکاری دانلود تحقیق رشته حقوق تبیین و تعریف کلی رسانه جمعی و انواع آن در حقوق…

  • دانلود پاورپوینت مطالعه کار

    دانلود پاورپوینت مطالعه کار رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مطالعه کار جهت رشته مدیریت در 18 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       مطالعه كار عبارت است از استفاده از…

  • بررسی روش ارزیابی متوازن به عنوان یک سیستم ارزیابی عملکرد با تشریح مدل های ارزيابی عملكرد

    بررسی روش ارزیابی متوازن به عنوان یک سیستم ارزیابی عملکرد با تشریح مدل های ارزيابی عملكرد روش ارزیابی متوازن سیستم ارزیابی عملکرد مدل های ارزيابی عملكرد ويژگيهای نظام ارزيابی عملكرد سازمانی کارآمد پایان نامه ارزیابی عملکرد روش ارزیابی متوازن به…

  • دانلود پاورپوینت انگیزشی و خشنودی شغلی

    دانلود پاورپوینت انگیزشی و خشنودی شغلی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت انگیزشی و خشنودی شغلی جهت رشته مدیریت در 45 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       رابطه بسيار مستقيمي…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش مشکلات رفتاری کودکان

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش مشکلات رفتاری کودکان فصل دوم پایان نامه مشکلات رفتاری کودکان مبانی نظری مشکلات رفتاری کودکان پیشینه تحقیق مشکلات رفتاری کودکان پیشینه پژوهش مشکلات رفتاری کودکان پیشینه نظری مشکلات رفتاری کودکان ادبیات نظری مشکلات رفتاری کودکان…

  • پاورپوینت آمار و کاربرد آن در مدیریت 1 خدیجه جمشیدی

    پاورپوینت آمار و کاربرد آن در مدیریت 1 خدیجه جمشیدی پاورپوینت خرید کتاب آمار و کاربرد آن در مدیریت خدیجه جمشیدی پاورپوینت کتاب آمار و احتمالات خدیجه جمشیدی پاورپوینت خلاصه جزوه آمار و کاربرد آن در مدیریت 1 پاورپوینت آمار…

  • پاورپوینت علائم هشدار دهنده و ایمنی در ساختمان

    پاورپوینت علائم هشدار دهنده و ایمنی در ساختمان پاورپوینت علائم ایمنی در کارگاه ساختمانی پاورپوینت انواع علائم هشدار دهنده ایمنی و خطر پاورپوینت علائم ایمنی پاورپوینت علائم ایمنی الزامی پاورپوینت انواع تابلو های هشدار دهنده ایمنی پاورپوینت انواع علائم ایمنی…

  • كمیته حقوق بشر

    كمیته حقوق بشر حقوق بشر حریم خصوصی كمیته حقوق بشر مفهوم حق حریم خصوصی در رویه كمیته حقوق بشر تحلیل رویه كمیته حقوق بشر از مداخلات غیر قانونی و خودسرانه در برخی از جنبه های حریم خصوصی خرید مقالات،پایان نامه…

  • پاورپوينت شبکه های فعالیت

    پاورپوينت شبکه های فعالیت پاورپوینت شبکه های فعالیت پاورپوینت شبکه فعالیت پاورپوینت در مورد شبکه های فعالیت دانلود پاورپوینت شبکه های فعالیت شبکه های فعالیت دانلود پاورپوینت در مورد شبکه های فعالیت رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوينت شبکه های…

  • علل تاثیرگذار بر ارزش ویژه برند با تاکید بر نگاه آکر

    علل تاثیرگذار بر ارزش ویژه برند با تاکید بر نگاه آکر ارزش ویژه برند عوامل موثر بر ارزش ویژه برند عوامل موثر بر ارزش ویژه برند از دیدگاه آکر ارزش‌گذاری برند برای مشتری مدل عوامل موثر ارزش ویژه برند دانلود…

  • امنیت در محیط ابر با سیستم تشخیص نفوذ

    امنیت در محیط ابر با سیستم تشخیص نفوذ پایان نامه محاسبات ابری doc پایان نامه ارشد رایانش ابری پایان نامه کارشناسی ارشد رایانش ابری دانلود پایان نامه رایانش ابری پایان نامه امنیت در رایانش ابری سیستم های تشخیص نفوذ در…

  • دانلود تحقیق نظام نگهداشت با فرمت ورد

    دانلود تحقیق نظام نگهداشت با فرمت ورد رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی نظام نگهداشت با فرمت docx در قالب 112 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد     فهرست مطالب…

  • رویکردها و دیدگاه های مختلف در مورد استرس

    رویکردها و دیدگاه های مختلف در مورد استرس نظریه های استرس علل استرس منابع استرس عوامل ایجاد کننده استرس رویکردها و دیدگاه های مختلف در مورد استرس مقاله نظریه های استرس نظریه های مربوط به استرس نظریه های دانشمندان در…

  • پاورپوینت آشنایی با سیستم آنالیز ارتعاشات

    پاورپوینت آشنایی با سیستم آنالیز ارتعاشات رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با سیستم آنالیز ارتعاشات جهت رشته فیزیک در قالب 23 اسلايد و با فرمت ppt به صورت کامل و جامع و با قابليت ويرايش      …

  • پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه عزت نفس سازمانی

    پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه عزت نفس سازمانی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه عزت نفس سازمانی مبانی نظری عزت نفس سازمانی پیشینه تحقیق عزت نفس سازمانی پیشینه داخلی عزت نفس سازمانی پیشینه خارجی عزت نفس سازمانی…

  • تاثیر فناوری اطلاعات بر سازمان

    تاثیر فناوری اطلاعات بر سازمان سازمان فناوری اطلاعات دانلود مقاله اثرات فناوری اطلاعات بر سازمان دانلود مقالات رشته مدیریت دانلود مقالات مدیریت دانلود مقاله تاثیر فناوری اطلاعات بر سازمان تاثیر تکنولوژی اطلاعات بر سازمان دانلود مقاله تاثیر آی تی بر…

  • بررسی معامله با آلات قمار و آثار آن

    بررسی معامله با آلات قمار و آثار آن معامله با ابزارآلات قمار آثار معامله با ابزارآلات قمار معامله با ابزارآلات قمار در فقه ادله حرمت معامله با آلات قمار معامله با ابزارآلات قمار در حقوق مستندات فقهی و حقوقی معامله…

  • پاورپوينت آموزشی مخصوص کودکان با موضوع کاخ بلند

    پاورپوينت آموزشی مخصوص کودکان با موضوع کاخ بلند پاورپوينت کودکان با موضوع کاخ بلند دانلود پاورپوينت کودکان با موضوع کاخ بلند پاورپوينت درباره کودکان با موضوع کاخ بلند رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوينت آموزشی مخصوص کودکان با موضوع کاخ…

  • پاورپوینت تمرینات و اصول بدنسازی مربوط به درس علم تمرین

    پاورپوینت تمرینات و اصول بدنسازی مربوط به درس علم تمرین پاورپوینت تمرینات و اصول بدنسازی مربوط به درس علم تمرین پاورپوینت تمرینات و اصول بدنسازی درس علم تمرین پاورپوینت درس علم تمرین تمرینات و اصول بدنسازی رفتن به سایت اصلی…

  • پاورپوینت آشنایی با اصول سـازمان تجارت جهانی

    پاورپوینت آشنایی با اصول سـازمان تجارت جهانی کلمات کلیدی : پاورپوینت آشنایی با اصول سـازمان تجارت جهانی اصول سـازمان تجارت جهانی تحقیق اصول سـازمان تجارت جهانی مقاله اصول سـازمان تجارت جهانی اصل ملت های کامله الوداد اصل رفتار ملی اصل…

  • دانلود پاورپوینت کنترل گیاه هرز به روش بیولوژیکی

    دانلود پاورپوینت کنترل گیاه هرز به روش بیولوژیکی پاورپوینت کنترل گیاه هرز به روش بیولوژیکی پاورپوینت کنترل گیاهان هرز به روش بیولوژیکی پاورپوینت روش بیولوژیکی در کنترل گیاهان هرز رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت کنترل گیاه هرز به روش…

  • پاورپوینت زندگینامه كامران ديبا و تحلیل شهرك شوشتر نو

    پاورپوینت زندگینامه كامران ديبا و تحلیل شهرك شوشتر نو پاورپوینت زندگینامه كامران ديبا و تحلیل شهرك شوشتر نو پاورپوینت تحلیل شهرك شوشتر نو شهرك شوشتر نو مقاله تحلیل شهرك شوشتر نو تحقیق شهرك شوشتر نو پیشینه ی تاریخی شهرك شوشتر…

  • پاورپوینت بررسی بیماری سالک جلدی و آمار و ارقام آن

    پاورپوینت بررسی بیماری سالک جلدی و آمار و ارقام آن رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت بررسی بیماری سالک جلدی و آمار و ارقام آن جهت رشته پزشکی در قالب 28 اسلاید و با فرمت ppt به صورت کامل و…

  • ادبیات نظری و پیشینه تجربی هیات مدیره

    ادبیات نظری و پیشینه تجربی هیات مدیره کلمات کلیدی : مبانی نظری هیات مدیره پیشینه تحقیق هیات مدیره پیشینه داخلی هیات مدیره پیشینه خارجی هیات مدیره پیشینه پژوهش هیات مدیره فصل دوم پایان نامه هیات مدیره مبانی نظری هیات مدیره…

  • ابعاد و نظریه های رضایت زناشویی و عوامل موثر بر آن

    ابعاد و نظریه های رضایت زناشویی و عوامل موثر بر آن  عوامل موثر بر رضایت زناشویی نظریه های رضایت زناشویی نظریه های رضایت مندی زناشویی نظریه های مربوط به رضایت زناشویی نظریه های مرتبط با رضایت زناشویی نظریه های ازدواج…

  • پروپوزال حقوق حاکم بر انتقال سهم الشرکه در شرکتهای تعاونی

    پروپوزال حقوق حاکم بر انتقال سهم الشرکه در شرکتهای تعاونی انتقال قهری سهم الشركه ماهیت حقوقی سهم الشركه انتقال قراردادی سهم الشركه انتقال اختیاری سهم الشركه حقوق حاکم بر انتقال سهم الشرکه پروپوزال حقوق حاکم بر انتقال سهم الشرکه پروپوزال…

  • پاورپوینت روابط کار در سازمان و عوامل موثر بر آن

    پاورپوینت روابط کار در سازمان و عوامل موثر بر آن پاورپوینت نظام روابط کار در سازمان دانلود پاورپوینت روابط کار در سازمان دانلود پاورپوینت درمورد روابط کار در سازمان رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت روابط کار در سازمان جهت…

  • پاورپوینت بررسی كاربرد آزمونهاي رواني در صنعت

    پاورپوینت بررسی كاربرد آزمونهاي رواني در صنعت پاورپوینت بررسی كاربرد آزمونهاي رواني در صنعت تحقیق بررسی كاربرد آزمونهاي رواني در صنعت مقاله بررسی كاربرد آزمونهاي رواني در صنعت تعریف آزمون روانی كاربرد آزمونهاي رواني در صنعت انواع آزمونهاي رواني انواع…

  • دانلود تحقیق سود و پایداری آن با فرمت ورد

    دانلود تحقیق سود و پایداری آن با فرمت ورد رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی سود و پایداری آن با فرمت docx در قالب 21 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد…

  • پاورپوینت کتاب آمار و احتمال در جغرافیا (1) تألیف دکتر محمد قاسم وحیدی اصل

    پاورپوینت کتاب آمار و احتمال در جغرافیا (1) تألیف دکتر محمد قاسم وحیدی اصل کلمات کلیدی : دانلود رایگان پاورپوینت کتاب آمار و احتمال در جغرافیا (1) تألیف دکتر محمد قاسم وحیدی اصل پاورپوینت کتاب آمار و احتمال در جغرافیا…

  • پاورپوینت دیدگاه جامــعه شناسـان و روان شناســـان دربـاره اعتیاد و برخورد با آن

    پاورپوینت دیدگاه جامــعه شناسـان و روان شناســـان دربـاره اعتیاد و برخورد با آن کلمات کلیدی : پاورپوینت انواع مواد مخدر و دیدگاه جامــعه شناسـان و روان شناســـان دربـاره اعتیاد و برخورد با آن انواع مواد مخدر و دیدگاه جامــعه شناسـان…

  • دانلود پاورپوینت سازه های پوسته ای پیش ساخته

    دانلود پاورپوینت سازه های پوسته ای پیش ساخته رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت سازه های پوسته ای پیش ساخته جهت رشته معماری در 25اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش      …

  • ادبیات نظری و پیشینه تجربی نظریه های سلامت روانی

    ادبیات نظری و پیشینه تجربی نظریه های سلامت روانی فصل دوم پایان نامه نظریه های سلامت روان مبانی نظری نظریه های سلامت روان پیشینه تحقیق نظریه های سلامت روان پیشینه داخلی نظریه های سلامت روان پیشینه خارجی نظریه های سلامت…

  • دیدگاه های مختلف علت شناسی جرم و ویژگی های بزهکاری زنان

    دیدگاه های مختلف علت شناسی جرم و ویژگی های بزهکاری زنان کلمات کلیدی : نظریه های جرم نظریه های بزهکاری اهمیت بزهکاری زنان ویژگی های بزهکاری زنان دیدگاه های مختلف علت شناسی جرم رفتن به سایت اصلی هدف از این…

  • پاورپوینت در مورد بتن ساختمانی

    پاورپوینت در مورد بتن ساختمانی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت درمورد بتن ساختمانی جهت رشته ی معماری در قالب 92 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       استفاده از…