مبانی نظری ارائه مدلی مناسب جهت مدیریت کیفیت خدمات در سازمان

مبانی نظری ارائه مدلی مناسب جهت مدیریت کیفیت خدمات در سازمان

مدیریت کیفیت جامع
مدیریت ارتباط با شهروندان
کیفیت خدمات الکترونیک
مدیریت کیفیت در سازمانهای دولتی
مدیریت کیفیت در سازمانها
مدل مناسب کیفیت خدمات
ابعاد و مولفه های کیفیت خدمات راهور
مدیریت کیفیت خدمات راهنمایی و رانندگی
مدل مدیریت کیفیت خدمات راهنمایی و رانندگی
مبانی نظری کیفیت خدمات
مبانی نظری در مورد کیفیت خدمات
مبانی نظری کیفیت خدمات راهنمایی و رانندگی

رفتن به سایت اصلی

 سيستم هاي مديريت كيفيت (QMS) ، به منظور تضمين سطح كيفيت و برآورده ساختن انتظار مشتري در سازمان استقرار مي-يابند. توجه به ايجاد سازوكارهايي كه منجر به رضايت مشتريان شود، زيربناي سيستم هاي مديريت كيفيت به شمار مي آيد. لازمه تحقق چشم انداز در بخش راهنمایی و رانندگی، تأمین کمی و کیفی خواسته های ترافیکی مردم است. زیرا شهروندان به خدمات راهنمایی و رانندگی نیاز مبرم دارند و انتظار دارند این نیازمندی با کیفیت تأمین شود.

 

پلیس برای پاسخ به نیازهای ترافیکی مردم باید کارا و بهره ور باشد. عدم مدیریت کیفیت خدمات ضمن آن که باعث کاهش کارایی و بهره وری خدمات در سازمان می شود، موجبات بدبینی و کاهش اعتبار و اطمینان این سازمان در بین شهروندان می شود و رفتارهای سلیقه ای نسبت به مشتریان را در سازمان تسری می دهد. ارائه خدمات با کیفیت بدون داشتن مدل مدیریت کیفیت میسر نیست. ارائه مدل مدیریت کیفیت نیز با مطالعه علمی امکان پذیر است. مزایای ناشی از کیفیت خدمات خود عاملی است که سازمان ها را به ارائه خدمات باکیفیت ترغیب می-کند.

 

 یکی از اثرات مستقیم ارائه خدمت با کیفیت، افزایش توانایی سازمان جهت ارائه خدمات به  صورتی کارا به مشتریان است، چرا که سازمان خواسته ها و نیازهای مشتریانش را شناسایی کرده است. لذا از خدمات غیرضروری کاسته و/یا آن ها را حذف کرده است (Royne etc al, 1998). بررسی های به عمل آمده توسط محقق از سازمان تحقیقات و مطالعات نیروی انتظامی، دفتر تحقیقات و مطالعات کاربردی پلیس راهنمایی و رانندگی و سایر منابع تاکنون تحقیقی تحت عنوان «مدلی برای مدیریت کیفیت خدمات راهنمایی و رانندگی ایران» صورت نگرفته است. همچنین این تحقیق می تواند تلاشی برای تحقق کیفیت مورد انتظار مقام معظم رهبری در پلیس باشد. بنابراین انجام تحقیق علمی در موضوع فوق اهمیت و ضرورت دارد.

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
 

فصل دوم: مبانی نظری پژوهش و مروری بر تحقیقات پیشین     13
1-2  مبانی نظری تحقیق     14
    1-1-2  تاریخچه مدیریت کیفیت در سازمان ها      14
    2-1-2  تئوری مدیریت کیفیت جامع و تحولات آن .    19
    3-1-2  مدل های مدیریت کیفیت در کل .    28
    4-1-2  تفاوت مدیریت کیفیت در خدمات و تولید .      43
    5-1-2  نمونه ای از مدل های مدیریت کیفیت در خدمات     49
           1-5-1-2  مقیاس SYSTRA-SQ       52
           2-5-1-2  مدل کیفیت خدمات پاراسورامن     53
           3-5-1-2  مدل لهتینن و لهتینن .    57
           4-5-1-2  مدل گاروین     58
           5-5-1-2  مدل گرونروز     58
           6-5-1-2  مدل بهبود کیفیت خدمات سازمانی مور     59
           7-5-1-2  مدل های ZRM  .    60
           8-5-1-2  مدل های پاسخ گویی در خدمات .    75
           9-5-1-2  مدل کیفیت خدمات الکترونیک E- SQ .    84
          10-5-1-2  مدل کیفیت پشتیبانی خدمات الکترونیکی E-Recs-Qual .    88
    6-1-2  مدل کیفیت در پلیس     88
    7-1-2  معیارهای انجمن بین المللی رؤسای پلیس   IACP.    90
    8-1-2  کیفیت در پلیس ایران     91
2-2  پژوهش های انجام شده .    103
    1-2-2  پژوهش های انجام شده داخلی در حوزه مدیریت کیفیت خدمات .    103
    2-2-2  تحقیقات خارجی انجام شده .    108
3-2  دلایل استفاده از TQM در مدل کیفیت راهور .    118
    1-3-2  دلایل استفاده از مدل EFQM  در مدل مفهومی کیفیت راهور .    119
    2-3-2  دلایل استفاده از مدل Servqul در مدل مفهومی کیفیت راهور .    119
    3-3-2  دلایل استفاده از مدل E- SQ در مدل مفهومی کیفیت راهور     120
    4-3-2  جمع بندی دلایل استفاده از مدل مفهومی تحقیق .

 

فهرست منابع و مآخذ

 

 

فهرست شکل ها
شکل 1-1: مدل مفهومی تحقیق     6
شکل 1-2: قلمرو مدیریت کیفیت جامع .    21
شکل 2-2: جوایز تعالی در قاره های جهان  .    28
شکل 3-2: چرخه دمینگ     30
شکل 4-2: ساختار مدل EFQM  بر اساس ویرایش 2010     32
شکل 5-2: منطق رادار در EFQM .    33
شکل 6-2: مفاهیم پایه ای مدل EFQM .    33
شکل 7-2: مدل شبکه ضوابط پاداش کیفیت ملی مالکوم بالدریج .    37
شکل 8-2: چارچوب ارتباط بین  ابعاد، دیدگاه و فعالیت های کیفیت .    45
شکل 9-2: کیفیت خدمات درک شده     54
شکل 10-2: مدل شکاف کیفیت خدمات .    56
شکل 11-2: ابعاد کیفیت خدمات     59
شکل 12-2: مدل بهبود کیفیت خدمات سازمانی     60
شکل 13-2: نمودار مدل کانو     62
شکل 14-2: روابط با مشتریان     63
شکل 15-2: مدل طیف مصالحه کیفیت خدمات و موقعیت های پیشنهادشده     65
شکل 16-2: مدل گذر خدماتی تعدیل شده     68
شکل 17-2: چارچوب عملیاتی پردازش مشتری     68
شکل 18-2: مدل رفتاری کیفیت خدمات     69
شکل 19-2: فرآیند رضایت مندی و وفاداری مشتری .    70
شکل 20-2: نیازهای کیفیت مشتریان     72
شکل 21-2: مدل سلسله مراتبی کیفیت خدمات .    75
شكل 22-2: انواع پاسخ گويي با رويكرد پيوستاري .    76
شکل 23-2: مدل اقتضایی پاسخ گویی     81
شکل 24-2: توالی ارزیابی ابعاد کیفیت خدمات الکترونیکی     86
شکل 25-2: ساختار مکنا .    94
شکل 26-2: مدل مدیریت کیفیت و تعالی در نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران .    97
شکل 27-2: ابعاد و مؤلفه های مورد نظر در طرح مکنا .    98
شکل 28-2: ضروریات و امکانات مورد نیاز یک کلانتری از منظر مکنا .    99
شکل 29-2: مدل مفهومی تحقیق .    128
 

   

    
فهرست جداول
جدول 1-2: خلاصه ای از تعاریف و تئوری های صاحب نظران کیفیت .    18
جدول 2-2: سیرتکاملی کیفیت از نظر انجمن کنترل کیفیت آمریکا .    24
جدول 3-2: ویژگی های مراحل گوناگون تکامل TQM     25
جدول 4-2: ارزش های محوری در مدل های دمینگ بالدریج و اروپایی .    39
جدول 5-2: مفاهیم و ارزش های اصلی در جوایز کشورهای مختلف     41
جدول 6-2: مقایسه عوامل تعیین کننده کیفیت خدمات .    50
جدول 7-2: انواع اشتباهات در خدمت     67
جدول 8-2: گونه های پاسخ گویی در بخش دولتی     78
جدول 9-2: نظام های پاسخ گویی برحسب ارزش ها و انتظارات رفتاری .    78
جدول 10-2: بسط مفهوم پاسخ گویی اجتماعی سازمانی برای سازمان های دولتی .    82
جدول 11-2: مدل های تعالی سازمانی مورد استفاده در پلیس های دنیا .    89
جدول 12-2: تطبیق ابعاد و معیارهای مدیریت کیفیت به تفکیک مدل ها براساس ادبیات تحقیق     121
جدول 13-2: ابعاد و معیارهای مدیریت کیفیت براساس جدول 12-2 .    125
جدول 14-2: ابعاد کیفیت خدمات برگرفته از ادبیات تحقیق برای اخذ نظر خبرگان         127
جدول 15-2: ابعاد تأیید شده مدل مفهومی نهایی تحقیق بر اساس ادبیات تحقیق توسط خبرگان              129
    

 

 

  • پایان نامه کارشناسی رشته مدیریت با عنوان فلسفه مدیریت و تاثیر برنامه ریزی و ارتباطات با کارکنان در آن

    پایان نامه کارشناسی رشته مدیریت با عنوان فلسفه مدیریت و تاثیر برنامه ریزی و ارتباطات با کارکنان در آن مدیریت زمان فلسفه مدیریت ارتباط با کارکنان برنامه ریزی در سازمان مدیریت تنش دانلود پایان نامه کارشناسی رشته مدیریت با عنوان…

  • دانلود پاورپوینت زلزله شناسی کاربردی

    دانلود پاورپوینت زلزله شناسی کاربردی پاورپوینت زلزله پاورپوینت زلزله شناسی پاورپوینت امواج لرزه ای پاورپوینت انواع زلزله رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت زلزله شناسی کاربردی در قالب 25 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع با قابلیت…

  • مقاله رشته ادبیات و عرفان و ادیان با عنوان بیان تشابهات و افتراقات عرفان مسیحی و اسلامی

    مقاله رشته ادبیات و عرفان و ادیان با عنوان بیان تشابهات و افتراقات عرفان مسیحی و اسلامی بیان تشابهات و افتراقات عرفان مسیحی و اسلامی رشته ادبیات، عرفان و ادیان ادبیات، عرفان و ادیان عرفان اسلام مسیحیت وحدت فنا همکاری…

  • کارآموزی پروژه مالی رشته حسابداری با عنوان موسیقی

    کارآموزی پروژه مالی رشته حسابداری با عنوان موسیقی دانلود کارآموزی رشته حسابداری دانلود کارآموزی پروژه مالی دانلود کارآموزی پروژه مالی رشته حسابداری دانلود کارآموزی موسیقی دانلود کارآموزی پروژه مالی موسیقی رفتن به سایت اصلی دانلود کارآموزی پروژه مالی رشته حسابداری…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق آفرینشگری 109 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق آفرینشگری 109 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه آفرینشگری مبانی نظری آفرینشگری پیشینه تحقیق آفرینشگری پیشینه داخلی آفرینشگری پیشینه خارجی آفرینشگری پیشینه پژوهش آفرینشگری پیشینه نظری آفرینشگری ادبیات نظری آفرینشگری چارچوب نظری آفرینشگری…

  • ماهیت و اهمیت سرمایه در گردش و عوامل موثر در تعیین میزان آن

    ماهیت و اهمیت سرمایه در گردش و عوامل موثر در تعیین میزان آن سرمایه در گردش عوامل موثر در تعیین میزان سرمایه در گردش ماهیت و اهمیت سرمایه در گردش تحقیق مدیریت سرمایه در گردش تحقیق در مورد مدیریت سرمایه…

  • مقاله کارشناسی ارشد رشته حقوق با عنوان تضامن و آثار و اوصاف آن

    مقاله کارشناسی ارشد رشته حقوق با عنوان تضامن و آثار و اوصاف آن تضامن عقد ضمان مسئولیت تضامنی تضامن در مقابل تسهیم دانلود مقاله کارشناسی ارشد رشته حقوق با عنوان تضامن و آثار و اوصاف آن خرید مقالات حقوقی سیستم…

  • پرسشنامه بررسی تاثیر بازاریابی سبز بر رفتار خرید مشتری

    پرسشنامه بررسی تاثیر بازاریابی سبز بر رفتار خرید مشتری پرسشنامه بازاریابی سبز دانلود پرسشنامه بازاریابی سبز پرسشنامه رفتار خرید مشتری پرسشنامه تاثیر بازاریابی سبز بر رفتار خرید مشتری رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه بررسی تاثیر بازاریابی سبز بر…

  • پاورپوینت 21 روش غلبه بر تنبلی

    پاورپوینت 21 روش غلبه بر تنبلی پاورپوینت درباره ی تنبلی پاورپوینت روش های کنارگذاشتن تنبلی پاورپوینت غلبه بر تنبلی دانلود پاورپوینت 21 روش غلبه بر تنبلی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت 21 روش غلبه بر تنبلی جهت رشته ی…

  • دانلود تحقیق اضطراب و انواع آن با فرمت ورد

    دانلود تحقیق اضطراب و انواع آن با فرمت ورد رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی اضطراب و انواع آن با فرمت docx در قالب 14 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد  …

  • فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری تعهد هویت

    فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری تعهد هویت کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه تعهد هویت مبانی نظری تعهد هویت پیشینه تحقیق تعهد هویت پیشینه داخلی تعهد هویت پیشینه خارجی تعهد هویت پیشینه پژوهش تعهد هویت پیشینه نظری…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش الگوها و نظریه های عمل جراحی زیبایی

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش الگوها و نظریه های عمل جراحی زیبایی فصل دوم پایان نامه عمل جراحی زیبایی مبانی نظری عمل جراحی زیبایی پیشینه تحقیق عمل جراحی زیبایی مبانی نظری نظریه های عمل جراحی زیبایی پیشینه تحقیق نظریه های…

  • پرسشنامه بررسی تاثیر آمیخته بازاریابی بر تصمیم خرید مشتریان

    پرسشنامه بررسی تاثیر آمیخته بازاریابی بر تصمیم خرید مشتریان پرسشنامه آمیخته بازاریابی پرسشنامه تصمیم خرید مشتریان پرسشنامه رابطه آمیخته بازاریابی و تصمیم خرید مشتریان رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه  رشته مدیریت پرسشنامه بررسی تاثیر آمیخته بازاریابی بر تصمیم خرید مشتریان  …

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق وفاداری به برند 65 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق وفاداری به برند 65 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه وفاداری به برند مبانی نظری وفاداری به برند پیشینه تحقیق وفاداری به برند پیشینه داخلی وفاداری به برند پیشینه خارجی وفاداری به برند…

  • پاورپوینت كارگاه آموزشی آشنايی با روش های صحيح مطالعه و يادگيری

    پاورپوینت كارگاه آموزشی آشنايی با روش های صحيح مطالعه و يادگيری رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت كارگاه آموزشی آشنايی با روش های صحيح مطالعه و يادگيری جهت رشته روانشناسی در قالب 58 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش هیجانی و مدل های آن 66 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش هیجانی و مدل های آن 66 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری هوش هیجانی مبانی نظری مدل های هوش هیجانی پیشینه تحقیق مدل های هوش هیجانی پیشینه داخلی مدل های هوش هیجانی پیشینه خارجی…

  • پاورپوینت ارتباط حمل و نقل و محيط زیست

    پاورپوینت ارتباط حمل و نقل و محيط زیست پاورپوینت حمل و نقل و محيط زیست دانلود پاورپوینت حمل و نقل و محيط زیست پاورپوینت درباره حمل و نقل و محيط زیست رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت ارتباط حمل و…

  • ارزیابی عملکرد شرکت ها بر اساس الگوریتم درخت تصمیم

    ارزیابی عملکرد شرکت ها بر اساس الگوریتم درخت تصمیم ارزیابی عملکرد شرکت های بورس معیارهای ارزیابی عملکرد مالی ارزیابی عملکرد شرکت های پذیرفته شده بورس نسبت های مالی شرکت های بورسی بررسی نسبت های متوسط صنعت در شرکت های پذیرفته…

  • پاورپوینت آشنایی با لعنت شدگان در قرآن کریم

    پاورپوینت آشنایی با لعنت شدگان در قرآن کریم رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با لعنت شدگان در قرآن کریم جهت رشته معارف اسلامی در قالب 10 اسلايد و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با…

  • نقد و بررسی آیین وهابیت

    نقد و بررسی آیین وهابیت دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته معارف و الهیات نقد و بررسی آیین وهابیت دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد معارف و الهیات دانلود پایان نامه ارشد معارف و الهیات تفاوت های اهل سنت و وهابیت…

  • پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه خودآگاهی

    پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه خودآگاهی فصل دوم پایان نامه خودآگاهی مبانی نظری خودآگاهی پیشینه تحقیق خودآگاهی پیشینه داخلی خودآگاهی پیشینه خارجی خودآگاهی پیشینه پژوهش خودآگاهی پیشینه نظری خودآگاهی ادبیات نظری خودآگاهی چارچوب نظری خودآگاهی رفتن به سايت…

  • پاورپوینت معرفی هتل هانی کیش

    پاورپوینت معرفی هتل هانی کیش پاورپوینت هتل هانی پاورپوینت هتل پاورپوینت کیش پاورپوینت هتل هانی کیش پاورپوینت درمورد هتل پاورپوینت درمورد هتل هانی کیش رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت معرفی هتل هانی کیش جهت رشته معماری در قالب 18…

  • پاورپوینت در مورد دیوارها

    پاورپوینت در مورد دیوارها رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت درمورد دیوارها جهت رشته ی معماری در قالب 28 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       دیوار عبارت است از…

  • پاورپوينت آمار و احتمالات مهندسی

    پاورپوينت آمار و احتمالات مهندسی پاورپوينت آمار و احتمالات پاورپوينت آمار و احتمالات مهندسی پاورپوينت در مورد آمار و احتمالات مهندسی دانلود پاورپوينت آمار و احتمالات مهندسی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوينت آمار و احتمالات مهندسی جهت رشته کامپیوتر…

  • بررسی رابطه بین راهبردهای یادگیری و سبك های اسناد در دانش آموزان مقطع متوسطه

    بررسی رابطه بین راهبردهای یادگیری و سبك های اسناد در دانش آموزان مقطع متوسطه دانش‌آموزان سبك اسناد (درونی و بیرونی) راهبردهای یادگیری (شناختی و فراشناختی) بررسی رابطه بین راهبردهای یادگیری و سبك های اسناد در دانش آموزان مقطع متوسطه سیستم…

  • پاورپوينت حادثه طوفان کاترینا

    پاورپوينت حادثه طوفان کاترینا پاورپوينت حادثه پاورپوينت طوفان کاترینا پاورپوينت حادثه طوفان کاترینا پاورپوينت در مورد حادثه طوفان کاترینا دانلود پاورپوينت حادثه طوفان کاترینا دانلود پاورپوينت در مورد حادثه طوفان کاترینا رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوينت حادثه طوفان کاترینا…

  • پاورپوینت آموزش تدریس درس 9 و 10 مطالعات اجتماعی هشتم - از حرا تا نینوا

    پاورپوینت آموزش تدریس درس 9 و 10 مطالعات اجتماعی هشتم - از حرا تا نینوا رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزش تدریس درس 9 و 10 مطالعات اجتماعی هشتم - از حرا تا نینوا به دانش آموزان کلاس هشتم…

  • پاورپوينت سردار قاسم سلیمانی

    پاورپوينت سردار قاسم سلیمانی پاورپوینت حاج قاسم سلیمانی پاورپوینت درباره سردار قاسم سلیمانی پاورپوینت سردار سلیمانی پاورپوینت قاسم سلیمانی پاورپوینت شهید قاسم سلیمانی پاورپوینت در مورد قاسم سلیمانی پاورپوینت سردار سلیمانی دانلود پاورپوینت شهید سردار قاسم سلیمانی رفتن به سايت…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند مقصد گردشگری 70 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند مقصد گردشگری 70 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری ارزش ویژه برند مقصد گردشگری دانلود مبانی نظری ارزش ویژه برند مقصد گردشگری پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند مقصد گردشگری ادبیات نظری ارزش…

  • پاورپوینت بررسی موقعیت محل در فاز تصادفی

    پاورپوینت بررسی موقعیت محل در فاز تصادفی پاورپوینت بررسی موقعیت محل در فاز تصادفی مقاله بررسی موقعیت محل در فاز تصادفی تحلیل بررسی موقعیت محل در فاز تصادفی بررسی موقعیت محل در فاز تصادفی موقعیت محل در فاز تصادفی شرح…

  • پاورپوینت رابطه سرمایه اجتماعی با عملکرد منابع انسانی

    پاورپوینت رابطه سرمایه اجتماعی با عملکرد منابع انسانی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت بررسی رابطه میزان سرمایه اجتماعی با عملکرد منابع انسانی سازمانهای رفاهی سازمان تامین اجتماعی جهت رشته مدیریت در قالب 44 اسلاید و با فرمت ppt به…

  • مبانی نظری بررسی و مقایسه مدارس براساس ویژگیهای سازمان یادگیرنده پیتر سنگه

    مبانی نظری بررسی و مقایسه مدارس براساس ویژگیهای سازمان یادگیرنده پیتر سنگه مدرسه یادگیرنده مدارس یادگیرنده سازمان یادگیرنده پیتر سنگه سازمان یادگیرنده در آموزش و پرورش سازمان یادگیرنده در مدارس ویژگی سازمان یادگیرنده در مدارس مدرسه به مثابه سازمان یادگیرنده…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختلال افسردگی اساسی 69 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختلال افسردگی اساسی 69 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه اختلال افسردگی اساسی مبانی نظری اختلال افسردگی اساسی پیشینه تحقیق اختلال افسردگی اساسی پیشینه داخلی اختلال افسردگی اساسی پیشینه خارجی اختلال افسردگی اساسی…

  • دانلود پاورپوینت بیان مسئله

    دانلود پاورپوینت بیان مسئله رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت بیان مسئله جهت رشته علوم پایه در 11 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       یکی از بخش ها بسیار مهم…

  • پاورپوینت دستگاه گردش خون

    پاورپوینت دستگاه گردش خون رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت با موضوع دستگاه گردش خون، در قالب ppt و در 110 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:   عروق خونی اصول پایه ای دستگاه گردش خون فرمول جریان خون ویسکوزیته هماتوکریت اثر…