مبانی نظری ارائه مدلی مناسب جهت مدیریت کیفیت خدمات در سازمان

مبانی نظری ارائه مدلی مناسب جهت مدیریت کیفیت خدمات در سازمان

مدیریت کیفیت جامع
مدیریت ارتباط با شهروندان
کیفیت خدمات الکترونیک
مدیریت کیفیت در سازمانهای دولتی
مدیریت کیفیت در سازمانها
مدل مناسب کیفیت خدمات
ابعاد و مولفه های کیفیت خدمات راهور
مدیریت کیفیت خدمات راهنمایی و رانندگی
مدل مدیریت کیفیت خدمات راهنمایی و رانندگی
مبانی نظری کیفیت خدمات
مبانی نظری در مورد کیفیت خدمات
مبانی نظری کیفیت خدمات راهنمایی و رانندگی

رفتن به سایت اصلی

 سيستم هاي مديريت كيفيت (QMS) ، به منظور تضمين سطح كيفيت و برآورده ساختن انتظار مشتري در سازمان استقرار مي-يابند. توجه به ايجاد سازوكارهايي كه منجر به رضايت مشتريان شود، زيربناي سيستم هاي مديريت كيفيت به شمار مي آيد. لازمه تحقق چشم انداز در بخش راهنمایی و رانندگی، تأمین کمی و کیفی خواسته های ترافیکی مردم است. زیرا شهروندان به خدمات راهنمایی و رانندگی نیاز مبرم دارند و انتظار دارند این نیازمندی با کیفیت تأمین شود.

 

پلیس برای پاسخ به نیازهای ترافیکی مردم باید کارا و بهره ور باشد. عدم مدیریت کیفیت خدمات ضمن آن که باعث کاهش کارایی و بهره وری خدمات در سازمان می شود، موجبات بدبینی و کاهش اعتبار و اطمینان این سازمان در بین شهروندان می شود و رفتارهای سلیقه ای نسبت به مشتریان را در سازمان تسری می دهد. ارائه خدمات با کیفیت بدون داشتن مدل مدیریت کیفیت میسر نیست. ارائه مدل مدیریت کیفیت نیز با مطالعه علمی امکان پذیر است. مزایای ناشی از کیفیت خدمات خود عاملی است که سازمان ها را به ارائه خدمات باکیفیت ترغیب می-کند.

 

 یکی از اثرات مستقیم ارائه خدمت با کیفیت، افزایش توانایی سازمان جهت ارائه خدمات به  صورتی کارا به مشتریان است، چرا که سازمان خواسته ها و نیازهای مشتریانش را شناسایی کرده است. لذا از خدمات غیرضروری کاسته و/یا آن ها را حذف کرده است (Royne etc al, 1998). بررسی های به عمل آمده توسط محقق از سازمان تحقیقات و مطالعات نیروی انتظامی، دفتر تحقیقات و مطالعات کاربردی پلیس راهنمایی و رانندگی و سایر منابع تاکنون تحقیقی تحت عنوان «مدلی برای مدیریت کیفیت خدمات راهنمایی و رانندگی ایران» صورت نگرفته است. همچنین این تحقیق می تواند تلاشی برای تحقق کیفیت مورد انتظار مقام معظم رهبری در پلیس باشد. بنابراین انجام تحقیق علمی در موضوع فوق اهمیت و ضرورت دارد.

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
 

فصل دوم: مبانی نظری پژوهش و مروری بر تحقیقات پیشین     13
1-2  مبانی نظری تحقیق     14
    1-1-2  تاریخچه مدیریت کیفیت در سازمان ها      14
    2-1-2  تئوری مدیریت کیفیت جامع و تحولات آن .    19
    3-1-2  مدل های مدیریت کیفیت در کل .    28
    4-1-2  تفاوت مدیریت کیفیت در خدمات و تولید .      43
    5-1-2  نمونه ای از مدل های مدیریت کیفیت در خدمات     49
           1-5-1-2  مقیاس SYSTRA-SQ       52
           2-5-1-2  مدل کیفیت خدمات پاراسورامن     53
           3-5-1-2  مدل لهتینن و لهتینن .    57
           4-5-1-2  مدل گاروین     58
           5-5-1-2  مدل گرونروز     58
           6-5-1-2  مدل بهبود کیفیت خدمات سازمانی مور     59
           7-5-1-2  مدل های ZRM  .    60
           8-5-1-2  مدل های پاسخ گویی در خدمات .    75
           9-5-1-2  مدل کیفیت خدمات الکترونیک E- SQ .    84
          10-5-1-2  مدل کیفیت پشتیبانی خدمات الکترونیکی E-Recs-Qual .    88
    6-1-2  مدل کیفیت در پلیس     88
    7-1-2  معیارهای انجمن بین المللی رؤسای پلیس   IACP.    90
    8-1-2  کیفیت در پلیس ایران     91
2-2  پژوهش های انجام شده .    103
    1-2-2  پژوهش های انجام شده داخلی در حوزه مدیریت کیفیت خدمات .    103
    2-2-2  تحقیقات خارجی انجام شده .    108
3-2  دلایل استفاده از TQM در مدل کیفیت راهور .    118
    1-3-2  دلایل استفاده از مدل EFQM  در مدل مفهومی کیفیت راهور .    119
    2-3-2  دلایل استفاده از مدل Servqul در مدل مفهومی کیفیت راهور .    119
    3-3-2  دلایل استفاده از مدل E- SQ در مدل مفهومی کیفیت راهور     120
    4-3-2  جمع بندی دلایل استفاده از مدل مفهومی تحقیق .

 

فهرست منابع و مآخذ

 

 

فهرست شکل ها
شکل 1-1: مدل مفهومی تحقیق     6
شکل 1-2: قلمرو مدیریت کیفیت جامع .    21
شکل 2-2: جوایز تعالی در قاره های جهان  .    28
شکل 3-2: چرخه دمینگ     30
شکل 4-2: ساختار مدل EFQM  بر اساس ویرایش 2010     32
شکل 5-2: منطق رادار در EFQM .    33
شکل 6-2: مفاهیم پایه ای مدل EFQM .    33
شکل 7-2: مدل شبکه ضوابط پاداش کیفیت ملی مالکوم بالدریج .    37
شکل 8-2: چارچوب ارتباط بین  ابعاد، دیدگاه و فعالیت های کیفیت .    45
شکل 9-2: کیفیت خدمات درک شده     54
شکل 10-2: مدل شکاف کیفیت خدمات .    56
شکل 11-2: ابعاد کیفیت خدمات     59
شکل 12-2: مدل بهبود کیفیت خدمات سازمانی     60
شکل 13-2: نمودار مدل کانو     62
شکل 14-2: روابط با مشتریان     63
شکل 15-2: مدل طیف مصالحه کیفیت خدمات و موقعیت های پیشنهادشده     65
شکل 16-2: مدل گذر خدماتی تعدیل شده     68
شکل 17-2: چارچوب عملیاتی پردازش مشتری     68
شکل 18-2: مدل رفتاری کیفیت خدمات     69
شکل 19-2: فرآیند رضایت مندی و وفاداری مشتری .    70
شکل 20-2: نیازهای کیفیت مشتریان     72
شکل 21-2: مدل سلسله مراتبی کیفیت خدمات .    75
شكل 22-2: انواع پاسخ گويي با رويكرد پيوستاري .    76
شکل 23-2: مدل اقتضایی پاسخ گویی     81
شکل 24-2: توالی ارزیابی ابعاد کیفیت خدمات الکترونیکی     86
شکل 25-2: ساختار مکنا .    94
شکل 26-2: مدل مدیریت کیفیت و تعالی در نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران .    97
شکل 27-2: ابعاد و مؤلفه های مورد نظر در طرح مکنا .    98
شکل 28-2: ضروریات و امکانات مورد نیاز یک کلانتری از منظر مکنا .    99
شکل 29-2: مدل مفهومی تحقیق .    128
 

   

    
فهرست جداول
جدول 1-2: خلاصه ای از تعاریف و تئوری های صاحب نظران کیفیت .    18
جدول 2-2: سیرتکاملی کیفیت از نظر انجمن کنترل کیفیت آمریکا .    24
جدول 3-2: ویژگی های مراحل گوناگون تکامل TQM     25
جدول 4-2: ارزش های محوری در مدل های دمینگ بالدریج و اروپایی .    39
جدول 5-2: مفاهیم و ارزش های اصلی در جوایز کشورهای مختلف     41
جدول 6-2: مقایسه عوامل تعیین کننده کیفیت خدمات .    50
جدول 7-2: انواع اشتباهات در خدمت     67
جدول 8-2: گونه های پاسخ گویی در بخش دولتی     78
جدول 9-2: نظام های پاسخ گویی برحسب ارزش ها و انتظارات رفتاری .    78
جدول 10-2: بسط مفهوم پاسخ گویی اجتماعی سازمانی برای سازمان های دولتی .    82
جدول 11-2: مدل های تعالی سازمانی مورد استفاده در پلیس های دنیا .    89
جدول 12-2: تطبیق ابعاد و معیارهای مدیریت کیفیت به تفکیک مدل ها براساس ادبیات تحقیق     121
جدول 13-2: ابعاد و معیارهای مدیریت کیفیت براساس جدول 12-2 .    125
جدول 14-2: ابعاد کیفیت خدمات برگرفته از ادبیات تحقیق برای اخذ نظر خبرگان         127
جدول 15-2: ابعاد تأیید شده مدل مفهومی نهایی تحقیق بر اساس ادبیات تحقیق توسط خبرگان              129
    

 

 

  • پاورپوینت بررسی ويژگی های نوزاد سالم

    پاورپوینت بررسی ويژگی های نوزاد سالم رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت بررسی ويژگی های نوزاد سالم جهت رشته مامایی در قالب 80 اسلاید و با فرمت ppt به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش      …

  • جزوه جبر پیشرفته دکتر اکبری دانشگاه شریف

    جزوه جبر پیشرفته دکتر اکبری دانشگاه شریف جزوه جبر پیشرفته دکتر اکبری دانشگاه شریف رفتن به سایت اصلی جزوه جبر پیشرفته دکتر اکبری دانشگاه شریف 129 صفحه pdf   جزوه جبر پیشرفته دکتر اکبری دانشگاه شریف 129 صفحه pdf

  • مدار نگهدارنده عددی با کنترل رادیویی

    مدار نگهدارنده عددی با کنترل رادیویی ضبط دیجیتال کنترل رادیویی میکروکنترلر AVR دانلود پروژه ضبط دیجیتال با کنترل رادیویی مدار نگهدارنده عددی با کنترل رادیویی دانلود پروژه مدار نگهدارنده عددی با کنترل رادیویی دانلود پروژه رشته الکترونیک دانلود پروژه الکترونیک…

  • پاورپوینت کتاب منطق الطير عطار

    پاورپوینت کتاب منطق الطير عطار رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت معرفی و آشنایی با کتاب منطق الطیر عطار جهت رشته ادبیات در قالب 506 اسلايد و با فرمت ppt به صورت کامل و جامع و با قابليت ويرايش  …

  • پاورپوينت ساختار و انواع برگ

    پاورپوينت ساختار و انواع برگ پاورپوینت برگ پاورپوینت برگ گیاهان پاورپوینت در مورد برگ رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوينت ساختار و انواع برگ جهت رشته زیست شناسی در قالب 34 اسلايد و با فرمت ppt به صورت کامل و…

  • پاورپوینت ارزشیابی شایستگی کارکنان

    پاورپوینت ارزشیابی شایستگی کارکنان پاورپوینت شاخص های شایستگی کارکنان پاورپوینت لیست شایستگی های شغلی پاورپوینت فهرستی از شایستگی ها پاورپوینت مدل های شایستگی سازمانی پاورپوینت نمونه مدل شایستگی پاورپوینت انواع شایستگی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت ارزشیابی شایستگی کارکنان…

  • پاورپوینت استعمال متالورژی پودر در صنعت و مزایای آن

    پاورپوینت استعمال متالورژی پودر در صنعت و مزایای آن پاورپوینت متالورژی پودر پاورپوینت متالوژی پودر ایران پاورپوینت متالوژي پودر پاورپوینت متالورژی پودر چیست رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت استعمال متالورژی پودر در صنعت و مزایای آن جهت رشته زیست شناسی…

  • پاورپوینت مفاهیم سیستم ها و حسابداری

    پاورپوینت مفاهیم سیستم ها و حسابداری پاورپوینت مفاهیم سیستم ها و حسابداری مفاهیم سیستم ها و حسابداری تعریف سیستم ازنگاه وست چرچمن انواع سیستم در نظریه سیستمها حسابداری بعنوان یک سیستم سیستمهای فرعی سیستم حسابداری سیستمهای حسابداری چرخه درآمد چرخه…

  • پاورپوینت آشنایی با همانند سازی DNA

    پاورپوینت آشنایی با همانند سازی DNA رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با همانند سازی DNA جهت رشته زیست در قالب 32 اسلايد و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابليت ويرايش      …

  • ارزیابی عملکرد شرکت ها بر اساس الگوریتم درخت تصمیم

    ارزیابی عملکرد شرکت ها بر اساس الگوریتم درخت تصمیم ارزیابی عملکرد شرکت های بورس معیارهای ارزیابی عملکرد مالی ارزیابی عملکرد شرکت های پذیرفته شده بورس نسبت های مالی شرکت های بورسی بررسی نسبت های متوسط صنعت در شرکت های پذیرفته…

  • اهمیت و اهداف ادبیات کودک و تشریح دیدگاه های متفاوت درباره ادبیات کودک

    اهمیت و اهداف ادبیات کودک و تشریح دیدگاه های متفاوت درباره ادبیات کودک کلمات کلیدی : انواع ادبیات کودک وظایف ادبیات کودک پایان نامه ادبیات کودک اهمیت و اهداف ادبیات کودک پیدایش و سیر تاریخی ادبیات کودک دیدگاه های متفاوت…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق انگیزش کارکنان 50 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق انگیزش کارکنان 50 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری انگیزش کارکنان مبانی نظری و پیشینه تحقیق انگیزش پیشینه تحقیق در مورد انگیزش کارکنان پیشینه تحقیق انگیزش کارکنان پیشینه داخلی انگیزش کارکنان پیشینه خارجی انگیزش کارکنان…

  • مقاله ترجمه شده رشته مکانیک و مواد با عنوان مدل ساختار مایع تعاملی برای نانو لوله های کربنی با در نظرگرفتن اثر اندازه‎ ‎نانو جریان و نانو ‏ساختار

    مقاله ترجمه شده رشته مکانیک و مواد با عنوان مدل ساختار مایع تعاملی برای نانو لوله های کربنی با در نظرگرفتن اثر اندازه‎ ‎نانو جریان و نانو ‏ساختار عدد نودسن پارامتر ‏ویسکوزیته بی ثباتی واگرایی سرعت جریان بحرانی تعامل ساختار…

  • پاورپوینت آشنایی با پنجمین نشست هم اندیشی حق بر شهر حق حرکت پیاده و مسئله پل عابر

    پاورپوینت آشنایی با پنجمین نشست هم اندیشی حق بر شهر حق حرکت پیاده و مسئله پل عابر رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با پنجمین نشست هم اندیشی حق بر شهر حق حرکت پیاده و مسئله پل عابر جهت…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری 14

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری 14 مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری پیشینه مدیریت ارتباط با مشتری دانلود مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری ادبیات نظری مدیریت ارتباط با مشتری…

  • مدیریت مشارکتی در سازمان

    مدیریت مشارکتی در سازمان مبانی نظری مدیریت مشاركتی دانلود مبانی نظری مدیریت مشاركتی مدیریت مشاركتی در ایران مزایای مدیریت مشاركتی اثر بخشی مدیریت مشاركتی بر کارمندان اثر بخشی مدیریت مشاركتی بر سازمان سیر تكوین مدیریت مشاركتی مهارت های لازم برای…

  • دانلود فصل سوم پاورپوینت آشنايی با سيستم مديريت کيفيت با عنوان آشنايی با الزامات سيستم مديريت کيفيت

    دانلود فصل سوم پاورپوینت آشنايی با سيستم مديريت کيفيت با عنوان آشنايی با الزامات سيستم مديريت کيفيت پاورپوینت آشنايی با سيستم مديريت کيفيت پاورپوینت آشنايی با الزامات سيستم مديريت کيفيت پاورپوینت آشنايی با الزامات سيستم مديريت کيفيت پاورپوینت سيستم مديريت کيفيت رفتن به…

  • دانلود تحقیق بیماری عروق کرونر و عوامل خطر ساز آن با فرمت ورد

    دانلود تحقیق بیماری عروق کرونر و عوامل خطر ساز آن با فرمت ورد رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی بیماری عروق کرونر و عوامل خطر ساز آن با فرمت docx در قالب 23 صفحه ورد بصورت کامل…

  • بررسی موانع پیشرفت انتقال وجه در بانکداری الکترونیکی در ایران

    بررسی موانع پیشرفت انتقال وجه در بانکداری الکترونیکی در ایران انتقال الكترونیكی وجوه موانع بانکداری الکترونیکی در ایران بررسی موانع پیشرفت انتقال وجه در بانکداری الکترونیکی در ایران دانلود پایان نامه بانکداری الکترونیکی موانع انتقال الكترونیكی وجوه دانلود پایان نامه…

  • پاورپوینت مقررات پیمان

    پاورپوینت مقررات پیمان پاورپوینت در مورد مقررات پیمان پاورپوینت پیمان دانلود پاورپوینت مقررات پیمان دانلود پاورپوینت پیمان رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مقررات پیمان جهت رشته مدیریت در قالب 70 اسلاید و با فرمت بصورت کامل و جامع و…

  • پاورپوینت اصول پذیرفته شده حسابداری

    پاورپوینت اصول پذیرفته شده حسابداری پاورپوینت اصول پذيرفته شده حسابداري پاورپوینت اصول پذیرفته شده ی حسابداری پاورپوینت اصول کلی پذیرفته شده حسابداری پاورپوینت تعریف اصول پذیرفته شده حسابداری پاورپوینت اصول عمومی پذیرفته شده حسابداری پاورپوینت اصول پذیرفته شده در حسابداری…

  • بررسی فقهی و حقوقی قاعده عسر و حرج

    بررسی فقهی و حقوقی قاعده عسر و حرج قاعده عسر و حرج بررسی فقهی قاعده عسر و حرج بررسی حقوقی قاعده عسر و حرج پایان نامه قاعده عسر و حرج قاعده عسر و حرج در فقه قاعده عسر و حرج…

  • پاورپوینت استراتژی های رایج در سطوح سازمان

    پاورپوینت استراتژی های رایج در سطوح سازمان پاورپوینت استراتژی های رایج در سطوح سازمان استراتژی های رایج در سطوح سازمان سطوح استراتژی در سازمان استراتژی در سطح کل سازمان انواع استراتژی هدایتی استراتژی پرتفولیو ماتریس گروه مشاوران بوستون ماتریس نمایشگر…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش فرسودگی هیجانی

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش فرسودگی هیجانی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه فرسودگی هیجانی مبانی نظری فرسودگی هیجانی پیشینه تحقیق فرسودگی هیجانی پیشینه داخلی فرسودگی هیجانی پیشینه خارجی فرسودگی هیجانی پیشینه پژوهش فرسودگی هیجانی پیشینه نظری فرسودگی هیجانی ادبیات…

  • پاورپوینت تکنیک های داده کاوی در بازاریابی و فروش و مدیریت ارتباط با مشتری

    پاورپوینت تکنیک های داده کاوی در بازاریابی و فروش و مدیریت ارتباط با مشتری رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با تکنیک های داده کاوی در بازاریابی و فروش و مدیریت ارتباط با مشتری جهت رشته کسب و کار…

  • پاورپوینت درباره روش تحقیق

    پاورپوینت درباره روش تحقیق پاورپوینت روش تحقیق در علوم انسانی پاورپوینت روش تحقیق در روان شناسی پاورپوینت روش تحقیق چیست پاورپوینت متدهای روش تحقیق پاورپوینت تعریف روش تحقیق پاورپوینت انواع روش تحقیق رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت روش تحقیق…

  • پاورپوینت تجارت الکترونیکی

    پاورپوینت تجارت الکترونیکی پاورپوینت تجارت الکترونیکی تعریف تجارت الکترونیکی انواع تجارت الکترونیکی مبادله الکترونیکی داده ها مبادله الکترونیکی داده های مالی گردش اطلاعات در تجارت الکترونیکی مبادله الکترونیکی داده هاوانتقال الکترونیکی وجوه غیریکپارچه مبادله الکترونیکی داده های مالی مبادله الکترونیکی…

  • شناخت فرهنگ وقف و تاثیرات خوب آن بر توسعه اقتصادی پایدار

    شناخت فرهنگ وقف و تاثیرات خوب آن بر توسعه اقتصادی پایدار شناخت فرهنگ وقف توسعه اقتصادی پایدار تاثیرات فرهنگ وقف بر توسعه اقتصادی پایدار دانلود پایان نامه وقف دانلود پایان نامه توسعه اقتصادی پایدار پایان نامه اثرات وقف بر توسعه…

  • پاورپوینت (SWF (Small Web Flash

    پاورپوینت (SWF (Small Web Flash پاورپوینت اجرای فایل swf در ویندوز پاورپوینت فرمت swf چیست پاورپوینت اجرای فایل های swf در ویندوز 7 پاورپوینت برنامه فلش رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت (SWF (Small Web Flash جهت رشته مهندسی کامپیوتر…

  • شناسایی فازی نقاط در متون تایپی چند فونتی

    شناسایی فازی نقاط در متون تایپی چند فونتی شكستن زیر كلمات تصمیم گیری فازی استخراج ویژگی رفتن به سایت اصلی

  • حیطه های اصلی هوش هیجانی و عوامل موثر بر آن

    حیطه های اصلی هوش هیجانی و عوامل موثر بر آن کلمات کلیدی : ابعاد هوش هیجانی مولفه های هوش هیجانی بار آن مولفه های هوش هیجانی از دیدگاه گلمن تعریف مولفه های هوش هیجانی هوش هیجانی و مولفه های آن…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سرسختی روانشناختی 3

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق سرسختی روانشناختی 3 مبانی نظری سرسختی روانشناختی ادبیات نظری سرسختی روانشناختی چارچوب نظری سرسختی روانشناختی فصل دوم پایان نامه سرسختی روانشناختی دانلود مبانی نظری سرسختی روانشناختی پیشینه سرسختی روانشناختی پیشینه تحقیق سرسختی روانشناختی پیشینه داخلی…

  • تحولات مفهومی فمینیسم و بررسی جنبش زنان در ایران

    تحولات مفهومی فمینیسم و بررسی جنبش زنان در ایران پایان نامه فمینیسم بررسی جنبش زنان در ایران تحولات مفهومی فمینیسم سیر تحوّل فمینیسم گرایش های فمینیستی در دوران معاصر فمینیسم اسلامی فمینیسم در ایران حقوق زنان و فمینیسم در ایران…

  • پاورپوینت استاندارد حسابرسی رویداد های پس از تاریخ ترازنامه

    پاورپوینت استاندارد حسابرسی رویداد های پس از تاریخ ترازنامه دانلود پاورپوینت استاندارد حسابرسی رویداد های پس از تاریخ ترازنامه استاندارد حسابرسی رویداد های پس از تاریخ ترازنامه پاورپوینت رویداد های پس از تاریخ ترازنامه استاندارد حسابرسی رفتن به سايت اصلي…

  • پاورپوینت تداوم خشکسالی در استان هرمزگان

    پاورپوینت تداوم خشکسالی در استان هرمزگان پاورپوینت خشکسالی در ایران پاورپوینت خشکسالی چیست پاورپوینت خشکسالی در ایران ویکی پدیا پاورپوینت ایران در قحطی و خشکسالی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت تداوم خشکسالی در استان هرمزگان جهت رشته محیط زیست…