مبانی نظری ارزیابی عملکرد و رتبه بندی شعب شرکت های بیمه

مبانی نظری ارزیابی عملکرد و رتبه بندی شعب شرکت های بیمه

مبانی نظری ارزیابی عملکرد
مبانی نظری ارزیابی عملکرد مالی
پایان نامه ارزیابی عملکرد سازمان
پایان نامه ارزیابی عملکرد به روش topsis
مبانی نظری ارزیابی عملکرد شرکت های بیمه
شاخص های ارزیابی عملکرد سازمان ها
ارزیابی عملکرد با استفاده از کارت امتیازی متوازن
ارزیابی عملکرد و رتبه بندی شعب شرکت های بیمه
پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مديريت بازرگانی

ارزیابی عملکرد و رتبه بندی شعب شرکت های بیمه

 

 

 

چکیده:
با توجه به تأثیر بسیار بالای صنعت بیمه بر رشد و توسعه اقتصادی کشورها، ارزیابی عملکرد در شرکت های بیمه ای از اهمیّت بسیار بالایی برخوردار می باشد و از آنجائیکه شرکت های بیمه از لحاظ ساختاری و نوع فعالیت بسیار گسترده می باشند لذا نیاز به کنترل و ارزیابی عملکرد در آنها مضاعف می گردد. از این رو ارزیابی عملکرد شعب شرکت های بیمه با بررسی کیفیت و چگونگی عملکرد و مقایسه آن ها گامی برای بهبود مستمر عملکرد شعب می باشد. امروزه مسأله اساسی جهت ارزیابی عملکرد شرکت های بیمه و یا مؤسساتی که دارای بخش های متعدد و شعب فراوان می باشند، این است که تاکنون روش ارزیابی عملکرد جامع، قابل اعتماد و انعطاف پذیر در این خصوص ارائه نگردیده است؛ لذا این پژوهش بر آن است که با الهام گرفتن از مدل کارت امتیازی متوازن مدلی را برای ارزیابی عملکرد شعب شرکت های بیمه طراحی کرده و سپس به رتبه بندی شعب شرکت های بیمه بپردازد. 

 

 

بدین منظور از طریق مطالعه اسنادی و مصاحبه با خبرگان، کارشناسان و مدیران صنعت بیمه، مؤثرترین شاخص های عملکردی شناسایی و به طور کلی در قالب یازده معیار و 48 شاخص در چهار حوزه مالی، مشتری، فرآیندهای داخلی و رشد و یادگیری طبقه بندی گردیده است. سپس از طریق پرسشنامه و نظرسنجی از خبرگان و نیز استفاده از آزمون های آماری به کمک نرم افزار SPSS به آزمون فرضیات تحقیق پرداخته شد. نتایج حاکی از آن بود که مدل کارت امتیازی متوازن و هر یک از ابعاد چهارگانه مدل در ارزیابی شعب بیمه کارآفرین از اهمیّت معناداری برخوردار می باشد و با استفاده از آزمون فریدمن مشخص گردید که ابعاد مدل کارت امتیازی متوازن در صنعت بیمه از اهمیّت یکسانی برخوردار می باشند. در نهایت نیز با استفاده از تکنیک TOPSIS به رتبه بندی شعب بیمه کارآفرین در شهرستان های کاشان، همدان و اصفهان در سال های 1389 و 1390 پرداخته شد.

 

 

 

واژگان کلیدی:
رتبه بندی
تکنیک TOPSIS
ارزیابی عملکرد
کارت امتیازی متوازن
شعب شرکت های بیمه

 

 

 

مقدمه :
سازمان های امروزی با افزایش روزافزون رقابت به علّت جهانی شدن تجارت، انفجار تکنولوژی و دانش سازمانی، خلق دانش و توانایی نوآوری با چالش های عدیده ای از جمله؛ منابع مالی محدود و در حال اتمام، افزایش انتظارات مشتریان و فشار برای شفافیت و پاسخگویی بیشتر، افزایش وظایف و فعالیت ها و هجوم راه حل های مدیریتی متفاوت برای بهبود وضعیت سازمان مواجه هستند. در چنین فضایی ارزیابی عملکرد بسیار پیچیده و دشوار می باشد. از این رو یکی از دغدغه های اساسی سازمان های امروزی دست یابی به شیوه ارزیابی عملکرد جامع، قابل اعتماد و انعطاف پذیر می باشد (طبری، 1387، ص 12). 

 

 

با ظهور عصر اطلاعات، ارزیابی عملکرد سازمان ها تنها با به کارگیری معیارهای مالی گذشته امکان پذیر نمی باشد و سازمان ها نیازمند ارزیابی در کلیه ابعاد مالی و غیرمالی خود می باشند. لذا ایجاد تحول در سیستم ارزیابی و بهره گیری از روش های ارزیابی عملکرد نوین اجتناب ناپذیر می باشد (صفری و مداح، 1382، ص 25).تاکنون ابزارهای مختلفی جهت پوشش به این خلأ ارائه شده است که مشهورترین آنها ابزاری با نام کارت امتیازی متوازن (BSC)  می باشد. روش ارزیابی عملکرد متوازن به عنوان یک سیستم ارزیابی عملکرد، علاوه بر ارزیابی مالی که متکی بر مقیاس های حسابداری سنتی می باشد، عملکرد سازمان را از کلیه ابعاد اعم از مالی و غیر مالی مورد ارزیابی قرار می دهد.

 

 

صنعت بیمه  از جمله صنایعی است که در اقتصاد جدید و تجارت داخلی و خارجی و نقش اساسی که در تولید ناخالص داخلی ایفا می کند، از اعتبار و اهمیّت بالایی برخوردار است. ارزیابی عملکرد شرکت های بیمه علاوه بر مشخص کردن جایگاه کلی بنگاه در صنعت و بازار و آگاهی دادن به ذینفعان، باعث افزایش رقابت و پویایی صنعت و توسعه جامعه می گردد (حاجیانی، 1389، ص 77).شیوه های ارزیابی عملکرد در صنعت بیمه شامل شیوه های مورد استفاده از سوی شرکت های بیمه در داخل سازمان جهت ارزیابی واحدها، شعب و نمایندگی های شرکت و شیوه هایی که از سوی عوامل بیرون سازمان اعمال می شود، می باشد. 

 

 

ارزیابی عملکرد شعب شرکت های بیمه با بررسی کیفیت و چگونگی عملکرد و مقاسیه آن ها گامی برای بهبود مستمر عملکرد این شعب می باشد، لذا تحقیق حاضر بر آن است که جهت ارزیابی عملکرد و رتبه بندی شعب شرکت های بیمه بر اساس عملکردشان به ارزیابی آنها بپردازد. بدین خاطر، جهت ارزیابی عملکرد شعب شرکت های بیمه پس از بررسی مدل های متنوع ارزیابی عملکرد، مدل ارزیابی عملکرد متوازن، به عنوان چارچوب تحقیق در نظر گرفته شد. در شروع کار تحقیق، شاخص های کلیدی عملکرد شناسایی و به تأیید نهایی از نظر مدیران، کارشناسان و خبرگان صنعت بیمه رسانده شدند و بعد از آن اطلاعات مربوط به هر یک از شاخص ها جمع آوری گردید.

 

 

 

 در ادامه با استفاده از نظرات خبرگان  و کارشناسان از طریق وزن دهی به شاخص ها، درجه اهمیّت و اولویت هر یک از آنها تعیین و مدل پیشنهادی و کاربردی در راستای وصول به شاخص های مناسب برای رتبه بندی شعب شرکت های بیمه  ارائه گردید. در پایان جهت رتبه بندی شعب شرکت های بیمه از تکنیک TOPSIS استفاده گردید. بنابراین فرآیند کلی تحقیق حاضر از 3 مرحلة مرور ادبیات، جمع آوری اطلاعات و تجزیه و تحلیل اطلاعات تشکیل شده است که شامل؛ تعریف مسأله، بررسی مدل های ارزیابی عملکرد و انتخاب مدل ارزیابی عملکرد متوازن، استخراج شاخص های عملکردی، تأیید نهایی شاخص ها و جمع آوری اطلاعات، تعیین درجه اهمیّت معیارها و شاخص های عملکردی (اولویت بندی شاخص ها)، طراحی مدل مناسب ارزیابی عملکرد، در نهایت رتبه بندی شعب شرکت های بیمه ای (اجرای مدل) می باشد. لازم به ذکر است که مدل پیشنهادی با الهام گرفتن از مدل ارزیابی عملکرد متوازن، 48 شاخص در قالب 11 معیار  به تفکیک هر جنبه ارائه شده است. 

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل دوم: ادبیات تحقیق
2-1- مروری بر صنعت بیمه19
2-1-1- مقدمه.19
2-1-2- تعریف بیمه20
2-1-2-1-تعریف بیمه از لحاظ لغوی20
2-1-2-2- تعریف بیمه از لحاظ قانون بیمه21
2-1-2-3- تعریف بیمه از لحاظ فنی21
2-1-2-4- تعریف بیمه از لحاظ مالی.21
2-1-2-5- تعریف بیمه در فرهنگستان ایران21
2-1-3- تارخچه بیمه22
2-1-3-1- تارخچه بیمه در جهان.22
2-1-3-2- تاریخچه بیمه در ایران.25
2-1-3-3- جایگاه بیمه بعد از انقلاب اسلامی.27
2-1-3-4- بیمه در جهان امروز28
2-1-4- انواع بیمه.29
2-1-4-1- بیمه های اجتماعی.29
2-1-4-2-  بیمه های بازرگانی.30
2-1-4-3- مقايسه بيمه های بازرگانی و اجتماعی.31
2-1-5- برخی از تعاریف و اصطلاحات بیمه ای31
2-2- مروری بر ارزیابی عملکرد33
2-2-1- مقدمه33
2-2-2-تاریخچه ارزیابی عملکرد34
2-2-2-1- تاریخچه ارزیابی عملکرد در جهان34
2-2-2-2- تاریخچه ارزیابی عملکرد در ایران.35
2-2-3- تعریف اندازه گیری36
2-2-4- دلایل اندازه گیری36
2-2-5- تعریف و مفهوم عملکرد36
2-2-6- انواع ارزیابی37
2-2-6-1-ارزيابي آينده نگر.37
2-2-6-2-ارزيابي گذشته نگر.37
2-2-7- مراحل ارزیابی.38
2-2-8- تعریف و مفهوم ارزیابی عملکرد.39
2-2-9- کارکردهای ارزیابی عملکرد40
2-2-10- دلایل ارزیابی عملکرد41
2-2-11- اهداف ارزیابی عملکرد42
2-2-12- ضرورت و اهمیّت ارزیابی عملکرد42
2-2-13- ابعاد ارزیابی عملکرد.43
2-2-14- فرآیند ارزیابی عملکرد45
2-2-15- شاخص ها و استانداردهای ارزیابی عملکرد.48
2-2-15-1-تعریف استاندارد48
2-2-15-2- تعریف شاخص48
2-2-15-3- انواع شاخص های عملکردی49
2-2-15-4- خصوصیات شاخص های عملکرد ایده آل.50
2-2-15-4-1- شاخص های مطلوب عملکرد از نظر پیتر دراکر.50
2-2-15-4-2- خصوصیات شاخص های عملکرد از نظر گلوبرسون.50
2-2-15-4-3- اصول شاخص های عملکرد از نظر ماسکل51
2-2-15-4-4- شاخص های عملکرد در مدل سینک و تاتل52
2-2-15-4-5- شاخص های عملکرد در مدل نتایج و تعیین کننده ها52
2-2-15-4-6- شاخص های عملکرد در مدل هرم عملکرد.53
2-2-16- مدیریت عملکرد54
2-2-16-1- تعریف مدیریت عملکرد.54
2-2-16-2- مزيّت هاي مديريت عملکرد.55
2-2-16-3- پیش نیازهای مدیریت عملکرد56
2-2-16-4- حرکت از ارزیابی عملکرد به مدیریت عملکرد56
2-2-16-5- شرایط حرکت مؤثر از ارزیابی عملکرد به مدیریت عملکرد.56
2-2-16-6- تفاوت مدیریت عملکرد با ارزیابی عملکرد.57
2-2-17- ديدگاه هاي سنتي و نوين درباره ارزيابي عملکرد59
2-2-17-1- مقایسه معیارهای سنتی و نوین ارزیابی عملکرد.60
2-2-17-2- اشکالات سیستم های سنتی ارزیابی61
2-3- مدل های ارزیابی عملکرد61
2-3-1-الگوی مناسب برای ارزیابی عملکرد.62
2-3-2- ویژگی های یک سیستم  ارزیابی عملکرد مناسب62
2-3-3- انواع مدل های ارزیابی عملکرد.64
2-3-3-1- مدل های ارزیابی عملکرد مالی66
2-3-3-1-1- تاريخچه سيستم‎هاي ارزيابي مالي.66
2-3-3-1-2- تجزيه و تحليل صورت هاي مالي.67
2-3-3-1-3- انواع نسبت‎هاي مالي.70
2-3-3-1-3-1- نسبت‎هاي نقدينگي70
2-3-3-1-3-2- نسبت‎هاي فعاليت (کارآیی)72
2-3-3-1-3-3- نسبت‎هاي ساختار سرمايه (توانایی پردراخت بدهی ها)76
2-3-3-1-3-4- نسبت‎هاي سودآوري78
2-3-3-1-5- نسبت‎هاي مالي مربوط به سرمايه‎گذاري سهامداران (ارزش بازار)81
2-3-3-1-4- نقاط قوت و ضعف نسبت‎هاي مالي84
2-3-3-2- مدل های ارزيابي بهره‎وري85
2-3-3-2-1- تاريخچه بهره‎وري.85
2-3-3-2-2- تعريف بهره‎وري86
2-3-3-2-3- انواع بهره‎وري86
2-3-3-2-4- سطوح بهره‎وري88
2-3-3-2-5- مراحل ايجاد معيارهاي بهره‎وري88
2-3-3-2-6- مفهوم ارزش افزوده در بهره‎وري.90
2-3-3-2-7- شاخص‎هاي بهره‎وري ارزش افزوده90
2-3-3-2-8- روش سريع ارزيابي بهره‎وري.93
2-3-3-2-9- محدوديت‎هاي ارزيابي بهره‎وري شركت‎ها95
2-3-3-3- مدل هاي اثربخشي سازماني97
2-3-3-3-1- رويكرد نيل به هدف.97
2-3-3-3-2- رويكرد سيستمي97
2-3-3-3-3- رويكرد عوامل استراتژيك.98
2-3-3-3-4- رويكرد ارزش‎هاي رقابتي98 
2-3-3-3-5- محدوديت مدل‎هاي ارزیابی اثربخشي سازماني.98
2-3-3-4- مدل‎هاي ارزیابی تعالي سازماني.99
2-3-3-4-1- مدل جايزه اروپايي كيفيت (EQA).99
2-3-3-4-2- مدل جايزه ملي دمينگ.102
2-3- 3-4-3- مدل جایزه ملی کیفیت مالكوم بالدريج104
2-3-3-4-5- محدوديتهای مدل‎هاي ارزیابی تعالي سازماني.106
2-4- مدل ارزیابی عملکرد متوازن107
2-4-1- مقدمه107
2-4-2- ابعاد مدل ارزیابی عملکرد متوازن.108
2-4-3- انواع شاخص ها در مدل ارزیابی عملکرد متوازن.110
2-4-4- دلایل استفاده از مدل ارزیابی عملکرد متوازن111
2-4-5- کاربردهاي ارزيابي عملکرد متوازن113
2-4-6- گام هاي پياده سازي و توسعه مدل ارزیابی عملکرد متوازن115
2-4-7- سير تكاملى مدل ارزیابی عملکرد متوازن118
2-4-8- مزایای مدل ارزیابی عملکرد متوازن123
2-4-9- محدوديت های مدل ارزيابي عملكرد متوازن124
2-5- مروری بر رتبه بندی در صنعت بیمه.124
2-5-1- مقدمه.125
2-5-2- تعریف رتبه بندی125
2-5-3- منظور از رتبه بندی در صنعت بیمه.125
2-5-4- تفاوت مفهوم رتبه بندی با رده بندی.126
2-5-5- دلایل و ضرورت رتبه بندی در صنعت بیمه ایران126
2-5-6- اهداف رتبه بندی شرکت های بیمه128
2-5-7- مزایا و اثرات رتبه بندی شرکت های بیمه.128
2-5-8- چالش ها و محدودیت های رتبه بندی شرکت های بیمه در ایران129
2-5-9- مشكلات اجرايي رتبه بندي مؤسسات بیمه در ايران133
2-5-10- متدولوژي (روش شناسی) رتبه بندي شركت هاي بيمه133
2-5-11- طبقات روش شناسي رتبه بندي.134
2-5-12- مهم ترين فاكتور هاي مؤثر در تعيين نوع متدولوژي رتبه بندي135
2-6- مطالعات تجربی ارزیابی عملکرد بیمه135
2-6-1- جمع بندی ادبیات تحقیق.149

2-7- مدل پیشنهادی تحقیق.152
2-7-1- مدل کلان (مفهومی)152
2-7-2- مدل خرد (عملیاتی)153

منابع

 

 

 

فهرست جداول
جدول (1-1) مراحل کلی تحقیق.5
جدول (2-1) مقایسه معیارهای سنتی و نوین ارزیابی عملکرد60
جدول (2-2) معیارهای مدل اروپایی کیفیت .101
جدول (2-3) معیارهای اساسی و زیر معیارهای مدل جایزه ملی مالکوم بالدریج .105
جدول (2-4) جمع بندی و مقایسة شاخص های تحقیق.150
جدول (2-5) مدل خرد تحقیق. 153
 

  • ابعاد هیجان در مهارت های هیجانی

    ابعاد هیجان در مهارت های هیجانی ابعاد هیجان ابعاد مهارت های هیجانی نظریه های مهارت های هیجانی مدل مهارت‌های هيجاني گلمن مدل مهارت‌های هيجاني بار-آن تحقیق کامل در مورد مهارت های هیجانی رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق…

  • پاورپوینت قدرت در رفتارهای سازمانی

    پاورپوینت قدرت در رفتارهای سازمانی دانلود رایگان پاورپوینت قدرت در رفتارهای سازمانی پاورپوینت قدرت در رفتارهای سازمانی قدرت در کلام مولا علی(ع) تعریف قدرت مقایسه رهبری و قدرت پایگاههای قدرت وابستگی کلید درک قدرت قدرت در گروه:ائتلاف قدرت در عمل:…

  • پاورپوینت فصول سوم و چهارم سیستم های برنامه ریزی منابع سازمان با عنوان برنامه ریزی نیازهای فراگیری و آموزشی ای.آر.پی در سازمان

    پاورپوینت فصول سوم و چهارم سیستم های برنامه ریزی منابع سازمان با عنوان برنامه ریزی نیازهای فراگیری و آموزشی ای.آر.پی در سازمان رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت فصول سوم و چهارم سیستم های برنامه ریزی منابع سازمان با عنوان…

  • پاورپوینت در مورد اندازه گيری جریان (مایعات)

    پاورپوینت در مورد اندازه گيری جریان (مایعات) پاورپوینت جریان دانلود پاورپوینت جریان پاورپوینت درباره جریان رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت در مورد اندازه گيری جریان (مایعات) جهت رشته مکانیک در قالب 44 اسلايد و با فرمت ppt به صورت…

  • پاورپوینت ارتباط حمل و نقل و محيط زیست

    پاورپوینت ارتباط حمل و نقل و محيط زیست پاورپوینت حمل و نقل و محيط زیست دانلود پاورپوینت حمل و نقل و محيط زیست پاورپوینت درباره حمل و نقل و محيط زیست رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت ارتباط حمل و…

  • شبیه سازی پویای متابولیسم آب شهری در شرایط محدودیتهای ظرفیت برد محیطی

    شبیه سازی پویای متابولیسم آب شهری در شرایط محدودیتهای ظرفیت برد محیطی شبیه سازی پویای متابولیسم آب شهری در شرایط محدودیتهای ظرفیت برد محیطی رفتن به سایت اصلی چکیدهدر این مطالعه مفهوم اصلاح شده برای متابولیسم  آب شهری (UWM)،  برای…

  • پاورپوینت حسابداری گزارشگری مالی ميان دوره ای

    پاورپوینت حسابداری گزارشگری مالی ميان دوره ای دانلود پاورپوینت حسابداری گزارشگری مالی ميان دوره ای تحقیق درباره ی پاورپوینت حسابداری گزارشگری مالی ميان دوره ای پاورپوینت حسابداری گزارشگری مالی ميان دوره ای و انواع آن رفتن به سايت اصلي دانلود…

  • پرسشنامه ارزیابی تاثیر فناوری اطلاعات بر میزان مشارکت سازمان در فرآیند تصمیم گیری از دیدگاه کارکنان

    پرسشنامه ارزیابی تاثیر فناوری اطلاعات بر میزان مشارکت سازمان در فرآیند تصمیم گیری از دیدگاه کارکنان پرسشنامه تصمیم‌گیری مشاركتی در کتابخانه پرسشنامه تاثیر فناوری اطلاعات در کتابخانه پرسشنامه مدیریت مشارکتی در کتابخانه پرسشنامه تاثیر فناوری اطلاعات بر میزان مشارکت سازمان…

  • پاورپوينت آشنایی با سیمای روزه داران در قرآن

    پاورپوينت آشنایی با سیمای روزه داران در قرآن رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوينت آشنایی با سیمای روزه داران در قرآن جهت رشته معارف اسلامی در قالب 24 اسلايد و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با…

  • پاورپوینت آشنایی با مبانی فلسفی برنامه‏ درسی

    پاورپوینت آشنایی با مبانی فلسفی برنامه‏ درسی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با مبانی فلسفی برنامه‏ ی درسی جهت رشته آموزشی در قالب 31 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد تحصیلی دانش آموزان 67 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد تحصیلی دانش آموزان 67 صفحه فصل دوم پایان نامه عملکرد تحصیلی دانش آموزان مبانی نظری عملکرد تحصیلی دانش آموزان پیشینه تحقیق عملکرد تحصیلی دانش آموزان پیشینه داخلی عملکرد تحصیلی دانش آموزان پیشینه خارجی عملکرد…

  • پاورپوینت درباره گیاه زنجبیل

    پاورپوینت درباره گیاه زنجبیل دانلود پاورپوینت درباره گیاه زنجبیل دانلود پاورپوینت فواید گیاه زنجبیل پاورپوینت گیاه زنجبیل پاورپوینت مصارف گیاه زنجبیل رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت درباره گیاه زنجبیل جهت رشته ی تغذیه در قالب 20  اسلاید و با…

  • پاورپوینت آموزش الکترونیکی

    پاورپوینت آموزش الکترونیکی پاورپوینت تعریف آموزش مجازی پاورپوینت پآموزش مجازی چیست pdf پاورپوینت آموزش الکترونیکی چیست پاورپوینت Lms چیست رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزش الکترونیکی جهت رشته مهندسی برق در قالب 22 اسلاید و با فرمتpptxبصورت کامل و جامع…

  • دانلود تحقیق رهبری اخلاقی و ویژگی های آن با فرمت ورد

    دانلود تحقیق رهبری اخلاقی و ویژگی های آن با فرمت ورد رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی رهبری اخلاقی و ویژگی های آن با فرمت docx در قالب 45 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با…

  • نظریه های گردشگری و بررسی ماهیت و اهداف صنعت گردشگری

    نظریه های گردشگری و بررسی ماهیت و اهداف صنعت گردشگری مبانی گردشگری اصول گردشگری نظریه های گردشگری اهداف صنعت گردشگری بررسی ماهیت صنعت گردشگری دانلود پایان نامه اصول و مبانی گردشگری دانلود پایان نامه نظریه های گردشگری توسعه پایدار گردشگری…

  • پرسشنامه ارزیابی رضایت مشتریان از خدمات بانک

    پرسشنامه ارزیابی رضایت مشتریان از خدمات بانک پرسشنامه رضایت مشتریان از خدمات بانک پرسشنامه سنجش میزان رضایت مشتریان از خدمات بانک پرسشنامه سنجش میزان رضایت مشتریان از خدمات بانک دانلود رایگان پرسشنامه رضایت مشتری از بانک پرسشنامه رضایت مشتری از…

  • پرسشنامه ارزیابی علل تاثیرگذار بر تمایل به کارآفرینی سازمانی

    پرسشنامه ارزیابی علل تاثیرگذار بر تمایل به کارآفرینی سازمانی پرسشنامه كارآفريني سازماني پرسشنامه كارآفريني سازماني مارگریت هیل پرسشنامه کارآفرینی سازمانی رابینز و کولتر پرسشنامه کارآفرینی سازمانی کوین و اسلوین پرسشنامه کارآفرینی سازمانی هیل پرسشنامه کارآفرینی سازمانی صمد آقایی پرسشنامه کارآفرینی…

  • پاورپوينت آموزش نرم افزار MATLAB 2

    پاورپوينت آموزش نرم افزار MATLAB 2 پاورپوينت نرم افزار MATLAB 2 پاورپوينت در مورد آموزش نرم افزار MATLAB 2 پاورپوينت آموزش نرم افزار MATLAB 2 دانلود پاورپوينت در مورد آموزش نرم افزار MATLAB 2 دانلود در مورد نرم افزار MATLAB…

  • قالی کلاردشت و طبقه بندی انواع طرح در آن

    قالی کلاردشت و طبقه بندی انواع طرح در آن پیشینه قالی کلاردشت تاریخچه هنر قالیبافی در ایران طبقه بندی انواع طرح در قالی کلاردشت نظریات متعدد در مورد قالی کلاردشت رنگ و رنگرزی در قالی کلاردشت الیاف و ابزار مورد…

  • پاورپوینت پالايش مختصات برنامه ( فصل هفتم کتاب سيستمهاي اطلاعات مديريت رضائیان)

    پاورپوینت پالايش مختصات برنامه ( فصل هفتم کتاب سيستمهاي اطلاعات مديريت رضائیان) پاورپوینت فصل هفتم کتاب سيستمهاي اطلاعات مديريت رضائیان پاورپوینت فصل هفتم کتاب سيستمهاي اطلاعات مديريت رضائیان با عنوان پالايش مختصات برنامه فصل هفتم کتاب سيستمهاي اطلاعات مديريت رضائیان…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری 7

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری 7 مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری پیشینه مدیریت ارتباط با مشتری دانلود مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری ادبیات نظری مدیریت ارتباط با مشتری…

  • نمونه سوالات درس آشنایی با مبانی دفاع مقدس (نگارش استاد مظفری)

    نمونه سوالات درس آشنایی با مبانی دفاع مقدس (نگارش استاد مظفری) کلمات کلیدی : نمونه سوالات درس آشنایی با مبانی دفاع مقدس (نگارش استاد مظفری) رفتن به سایت اصلی نمونه سوالات درس آشنایی با مبانی دفاع مقدس (نگارش استاد مظفری)…

  • دانلود پاورپوینت آزبست قاتل خاموش

    دانلود پاورپوینت آزبست قاتل خاموش پاورپوینت آزبست قاتل خاموش پاورپوینت آزبست پاورپوینت قاتل خاموش پاورپوینت انواع آزبست پاورپوینت کاربرد آزبست رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آزبست قاتل خاموش در قالب 28 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و…

  • قوانین و اصلاحیه قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی

    قوانین و اصلاحیه قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی حفظ كاربری اراضی زارعی و باغ‎ها قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها مصوب 1374 آیین نامه اجرایی قانون اصلاح قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها مصوب 1386 طرح…

  • پاورپوینت پته

    پاورپوینت پته دانلود ،پاورپوینت،پته، پته دوزی رفتن به سایت اصلی پته دوزی پته دوزی به نوعی دوخت گل و بته با دست بر روی شال‌های کرکی گفته می‌شود که در کرمان انجام می‌شود و برای دوخت سجاده، جلد قرآن، رومیزی،…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره یادگیری خودتنظیمی 99 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره یادگیری خودتنظیمی 99 صفحه فصل دوم پایان نامه یادگیری خودتنظیمی مبانی نظری یادگیری خودتنظیمی پیشینه تحقیق یادگیری خودتنظیمی پیشینه داخلی یادگیری خودتنظیمی پیشینه خارجی یادگیری خودتنظیمی پیشینه پژوهش یادگیری خودتنظیمی پیشینه نظری یادگیری خودتنظیمی…

  • وب کاوی و بررسی مراحل آن و ارتباط وب کاوی با سایر زمینه های تحقیقاتی

    وب کاوی و بررسی مراحل آن و ارتباط وب کاوی با سایر زمینه های تحقیقاتی وب کاوی الگوریتم های کاوش تکنیک های داده کاوی استخراج داده های وب سیستم های اطلاعاتی وب کاوی و بررسی مراحل آن و ارتباط وب…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق استراتژیک تغییر

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق استراتژیک تغییر مبانی نظری استراتژیک تغییر دانلود مبانی نظری استراتژیک تغییر پیشینه تحقیق استراتژیک تغییر ادبیات نظری استراتژیک تغییر فصل دوم پایان نامه استراتژیک تغییر مبانی نظری و پیشینه تحقیق استراتژیک تغییر ادبیات و مبانی…

  • بازی درمانی شناختی رفتاری و فرآیند ارزیابی کودک در آن

    بازی درمانی شناختی رفتاری و فرآیند ارزیابی کودک در آن کلمات کلیدی : مداخله در CBPT مروری بر شکل گیری CBPT بازی درمانی شناختی رفتاری پیشینه های نظری برای CBPT تعریف بازی درمانی شناختی-رفتاری اثربخشی بازی درمانی شناختی رفتاری بازی…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سازه بهزیستی 47 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق سازه بهزیستی 47 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه سازه بهزیستی مبانی نظری سازه بهزیستی پیشینه تحقیق سازه بهزیستی پیشینه داخلی سازه بهزیستی پیشینه خارجی سازه بهزیستی پیشینه پژوهش سازه بهزیستی پیشینه نظری…

  • پاورپوینت آموزش تدریس علوم هشتم - موج

    پاورپوینت آموزش تدریس علوم هشتم - موج رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزش تدریس علوم هشتم - موج به دانش آموزان کلاس هشتم متوسطه اول در قالب 32 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با…

  • فصل دوم پایان نامه استقرار و پیاده سازی مدیریت دانش در شرکت

    فصل دوم پایان نامه استقرار و پیاده سازی مدیریت دانش در شرکت کلمات کلیدی : دانلود مبانی نظری مدیریت دانش مبانی نظری استقرار مدیریت دانش دانلود مبانی نظری مدیریت دانش پیشینه مدیریت دانش در ایران پیشینه تحقیق مدیریت دانش پیشینه…

  • نظریه ها و مدل های حمایت اجتماعی و بررسی رابطه ان با سلامت روانی

    نظریه ها و مدل های حمایت اجتماعی و بررسی رابطه ان با سلامت روانی کلمات کلیدی : ابعاد حمایت اجتماعی نظریه های حمایت اجتماعی مدل های حمایت اجتماعی نظریه های سلامت عمومی کارکردهای مختلف سلامت عمومی حمایت اجتماعی و سلامت…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعهد سازمانی 42 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعهد سازمانی 42 صفحه کلمات کلیدی : پیشینه تعهد سازمانی مبانی نظری تعهد سازمانی ادبیات نظری تعهد سازمانی چارچوب نظری تعهد سازمانی پیشینه تحقیق تعهد سازمانی پیشینه پژوهش تعهد سازمانی پیشینه داخلی تعهد سازمانی پیشینه…

  • پاورپوینت کتاب مبانی کامپیوتر از مهدی یوسف خانی

    پاورپوینت کتاب مبانی کامپیوتر از مهدی یوسف خانی پاورپوینت کتاب مبانی کامپیوتر یوسف خانی پاورپوینت کتاب مبانی کامپیوتر پیام نور پاورپوینت جزوه مبانی کامپیوتر رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت کتاب مبانی کامپیوتر از مهدی یوسف خانی جهت رشته IT…